واکنش سازمان هواپیمایی به شائبه وجود انحصار در صدور مجوز برای ایرلاین‌ها

جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱:۰۰ 4 سال پیش

صدور مجوز فروش بلیت پرواز تهران-ترکیه برای یک ایرلاین خارجی

واکنش سازمان هواپیمایی به شائبه وجود انحصار در صدور مجوز برای ایرلاین‌ها

عصر سفر- صدور مجوز پروازهای بین‌المللی برای برخی ایرلاین‌های خارجی شائبه وجود انحصار در این حوزه را ایجاد کرده است؛ موضوعی که با واکنش سخنگوی سازمان هواپیمایی مواجه شد. وی با بیان اینکه برخلاف مباحث و شایعاتی که مطرح می‌شود، انحصاری در صدور مجوز برای انجام پروازهای خارجی برای ایرلاین‌های داخلی و بین‌المللی نداریم اما خاطرنشان کرد که ممکن است اولویتی در این میان وجود داشته باشد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، پس از گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان و بسته شدن همه مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشورهای مختلف برای پیشگیری از گسترش بیشتر این ویروس و شکستن زنجیره انتقال آن، بسیاری از کشورها به دنبال مذاکره برای باز کردن مرزها و راه اندازی پروازهای مسافری و تجاری‌شان هستند.

در این میان روز گذشته سایت‌های فروش بلیت هواپیما برای امروز پرواز یکی از ایرلاین‌های خارجی را از تهران به استانبول باز گذاشته و مردم می‌توانستند با داشتن شرایطی که در این سایت‌ها نوشته شده بود بلیت پرواز استانبول را خریداری کنند.

اما اینکه یک ایرلاین خارجی تنها فروشنده بلیت تهران - استانبول بود، این شائبه را مطرح کرد که فقط این شرکت هواپیمایی موفق شده مجوز پرواز را از ایران دریافت کند و همین موضوع سبب شد که برخی از کارشناسان و سایت‌های خبری به وجود انحصار در صدور این مجوزها اشاره کنند.

در این رابطه رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی به ایسنا گفت: به هیچ وجه انحصاری در پروازهای خارجی ایران و صدور مجوز برای ایرلاین‌های داخلی و خارجی وجود ندارد اما ممکن است اولویتی برای ما وجود داشته باشد.

وی افزود: زمانی که همه ایرلاین‌های خارجی به علت شیوع ویروس کرونا ایران را ترک کرده‌اند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی با انجام حداقلی پروازهای خود در این بازار ماندند و کمک کردند و مسافران داخلی و خارجی را البته با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و توافقات دو و چند جانبه جابه‌جا کردند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی دیگری هم درخواست برای صدور مجوز پروازهای خارجی را داده‌اند و به محض توافق برای انجام این پروازها مجوز ایرلاین‌های خارجی و داخلی دیگر بر اساس ضوابط صادر خواهد شد و مشکلی در این زمینه نداریم اما مجوزی که صادر می‌شود باید با در نظر گرفتن همه شرایط باشد و اگر بلیت پروازی در سایت‌های اینترنتی و آژانس‌های مسافرتی فروخته می‌شود قطعا باید مجوز آن از سوی سازمان هواپیمایی صادر شده باشد.