کرونا ۲۰۰ میلیارد دلار به گردشگری جهان ضرر زد

دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴:۰۰ 4 سال پیش

کرونا ۲۰۰ میلیارد دلار به گردشگری جهان ضرر زد

عصر سفر- سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد بین ژانویه تا آوریل 2020، ورودی گردشگران بین المللی 44 درصد کاهش یافته که باعث از دست رفتن 195 میلیارد دلار از درآمد گردشگری در جهان شده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد با فلج شدن سفرهای بین المللی به خاطر همه گیری ویروس کرونا، جریان گردشگری در چهار ماه اول سال جاری میلادی تقریبا نصف شده است.

ماه آوریل در حالی که می‌توانست طبق معمول فصل رونق گردشگری باشد، تبدیل به یک فاجعه شد. سازمان جهانی گردشگری تخمین می زند ورودی های بین المللی  97 درصد کاهش یافته باشد که بیشتر از 40 درصد کاهش برآورد شده در ماه مارس است.

این سازمان اعلام کرد:« بین ژانویه تا آوریل 2020، ورودی گردشگران بین المللی 44 درصد کاهش یافته که باعث از دست رفتن 195 میلیارد دلار از درآمد گردشگری در جهان شده است».

سازمان جهانی گردشگری با بررسی آسیب های اقتصادی احتمالی از همه‌گیری ویروس کرونا، قبلا اعلام کرده بود محدودیت‌های سفر 910 میلیارد تا 1.2 تریلیون دلار از درآمد بخش گردشگری کم می کند و 120 میلیون شغل را در خطر قرار میدهد. حتی با در نظر گرفتن خوشبینانه‌ترین سناریوی احتمالی، گردشگری بین المللی 58 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت:« کاهش ناگهانی و شدید تعداد گردشگران، اشتغال و اقتصاد در این بخش را تهدید می کند. به همین دلیل از سرگیری گردشگری باید در اولویت قرار گیرد».

سازمان جهانی گردشگری که وابسته به سازمان ملل متحد است طی گزارش دیگری اعلام کرد در شرایطی که بخش گردشگری به آرامی فعالیتهای خود را از سر می گیرد، کشورها در حال برداشتن یا آسان کردن محدودیت ها هستند. طبق اطلاعات این سازمان، تعداد مقاصد گردشگری در سراسر جهان در حال حاضر به 22 درصد رسیده است. این رقم ماه گذشته تنها 3 درصد بود.