دریافت گذرنامه با کارت پایان خدمت جعلی

دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱:۰۰ 4 سال پیش

دریافت گذرنامه با کارت پایان خدمت جعلی

عصر سفر- معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری فردی که قصد داشت با کارت پایان خدمت جعلی، گذرنامه دریافت کند، خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از پلیس، سرهنگ "علی مرادی" اظهار گفت: چندی پیش مرد جوانی برای تمدید گذرنامه اش به معاونت گذرنامه پلیس امنیت عمومی واقع در خیابان "شهید مطهری" مراجعه و با ارائه مدارکش خواستار تمدید گذرنامه اش شد.
این مقام انتظامی تصریح : صدور گذرنامه این فرد در اختیار یکی از ماموران قرار گرفت و در بررسی مدارک وی مشخص شد که کارت پایان خدمت این شخص جعلی بوده و متهم در سال 1386با ارائه این کارت جعلی، دفترچه گذرنامه دریافت کرده است.
وی با بیان اینکه با مشخص شدن جرم ارتکابی این فرد، پرونده ای در همین خصوص تشکیل و به دادسرای ناحیه30 تهران ارسال شد، گفت: با هماهنگی مقام قضائی دستگیری متهم در دستور کار ماموران این معاونت قرار گرفت.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم روز گذشته زمانی که قصد داشت گذرنامه خود را دریافت کند، دستگیر و تحت بازجوئی اولیه قرار گرفت، ادامه داد: متهم که در ابتدا اظهار می کرد از جعلی بودن کارت پایان خدمت خود خبر ندارد، در نهایت لب به اعتراف گشود و اظهار داشت، در سال 1385با پرداخت 20میلیون ریال پول نقد به فردی که از طریق دوستانش با وی آشنا شده بود، کارت پایان خدمت جعلی تهیه کرده است و با همین کارت جعلی موفق به اخذ گذرنامه در همان سال شده است .
معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی با تاکید بر اینکه جعل اسناد دولتی و استفاده از سند جعلی جرم است و مطابق با قانون با فرد قانون شکن برخورد خواهد شد، گفت: مسافرت با گذرنامه جعلی علاوه بر اینکه در کشور مقصد پیگیرد قانونی دارد، موجب سیر مراحل قضائی در کشور مبداء نیز خواهد شد که در این مسیر، مسافر علاوه بر تحمل کردن خسارت های مادی، دچار آسیب های روحی و روانی و تحمل کیفر خواهند شد.