پرواز مستقیم از تل آویو به عربستان و امارات

چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶:۰۰ 4 سال پیش

در ادامه تلاش برای عادی سازی روابط برخی عرب ها با صهیونیست ها؛

پرواز مستقیم از تل آویو به عربستان و امارات

عصر سفر- شرکت هواپیمائی اسرائیلی گیشیر افیری فاش کرد پرواز‌هایی اختصاصی به امارات عربی متحده و عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس دارد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یک شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد پرواز‌های مستقیم از تل آویو به عربستان سعودی و امارات دارد.
شرکت هواپیمائی اسرائیلی گیشیر افیری فاش کرد پرواز‌هایی اختصاصی به امارات عربی متحده و عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس دارد. این شرکت که ترجمه نامش پل هوایی است در وبسایت خود اعلام کرد برای نخستین بار پرواز‌های مستقیم از اسرائیل به برخی کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس دایر کرده است.
نیّر برونشتاین مدیر این شرکت به وبسایت اسرائیلی واینت گفته است: اکثر مشتریان این شرکت بازرگانان هستند و این شرکت با هدف احترام به حریم خصوصی، اسامی مسافران خود را فاش نخواهد کرد.
به نوشته واینت: از سال‌ها پیش شماری از اسرائیلی‌ها در دبی و ابوظبی حضور دارند و با محیط عربی خود ارتباطات خوبی برقرار کرده اند.
این وبسایت همچنین فاش کرد تجهیزات پزشکی که اسرائیل ماه مارس گذشته در اوج شیوع کرونا دریافت کرد از امارات عربی متحده و توسط یک فروند هواپیمای اوکراینی و با تلاش موساد تهیه شده بود.
این هواپیما مستقیماً از فرودگاه ابوظبی به فرودگاه بن گوریون پرواز کرد. پس از آن نیز تاکنون ده‌ها هواپیمای اماراتی تجهیزات پزشکی از امارات به این فرودگاه منتقل کرده اند.
مدیر شرکت گیشیر افیری در توجیه هزینه بالای 30 هزار دلاری بلیت رفت و برگشت این هواپیما‌ها در مسیر تل آویو - امارات گفت: ما خدمات ویژه‌ای به مسافران می‌دهیم و این هواپیما‌ها ناچارند یک هفته در امارات بمانند تا مسافرانشان بتوانند در این مدت به اموراتشان رسیدگی کنند و به اسرائیل بازگردند.
وی گفت پرواز بعدی این هواپیمایی به امارات پس از عیدقربان خواهد بود و در آینده به شهر‌های مختلف امارات و برخی دیگر از کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس نظیر عربستان سعودی پرواز خواهیم داشت.
شرکت اسرائیلی گیشر افیری درخصوص این گونه خدماتی که ارائه می‌دهد ابراز نگرانی کرده است، زیرا این شرکت با چالش مواجه است و مجبور است به مشتریانش خدمات ویژه‌ای ارائه دهد تا بتوانند امور تجاری شان را انجام دهند.
ماه مه گذشته، رسماً اعلام شد که یک فروند هواپیمای اماراتی متعلق به شرکت هواپیمایی الاتحاد حامل کمک‌هایی برای فلسطینی‌ها در فرودگاه تل آویو در اسرائیل فرود آمده است. این نخستین پرواز اعلام شده بین امارات و اسرائیل بود که با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند.
سخنگوی شرکت هواپیمایی الاتحاد، با بیان اینکه این هواپیما حامل مسافر نبوده است گفت: این پرواز مستقیم از ابوظبی به تل آویو برای انتقال کمک‌های پزشکی برای فلسطینی‌ها عزیمت بود. اما تشکیلات خودگردان فلسطینی به دلیل عدم هماهنگی امارات آن، از دریافت این کمک امتناع ورزید. رهبران فلسطینی گفتند ارسال کمک برای فلسطینی‌ها بهانه و بخشی از تلاش‌های امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل است.