کرونا شرکت هواپیمایی «ایزی‌جت» را زمین‌گیر کرد

سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱:۰۰ 4 سال پیش

کرونا شرکت هواپیمایی «ایزی‌جت» را زمین‌گیر کرد

عصر سفر- خطوط هواپیمایی «ایزی‌جت» روز سه شنبه اعلام کرد که بحران کرونا موجب افت 99.6 درصد از آمار مسافران این شرکت در سه ماهه دوم امسال شده و 324.5 میلیون پوند خسارت زده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصرسفر» به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است که ایزی‌جت در سه ماهه منتهی به 30 ژوئن (10 تیر) با 10 فروند هواپیما 709 پرواز انجام داده و  117 هزار مسافر را جابه جا کرده است. این در حالیست که این شرکت در مدت مشابه سال قبل با 315 فروند هواپیما 165 هزار و 656 پرواز انجام داد و 174.2 میلیون پوند سود کرد.

این شرکت امیدوار است با کاهش محدودیت‌های قرنطینه و از سرگیری پروازهای مسافرتی در ایام تابستان بتواند بخشی از خسارت‌های خود را جبران کند. با این حال «یوهان لاندگرن» رئیس اجرایی ایزی‌جت از سیاست جدید دولت انگلیس در خصوص قرنطینه مسافرانی که از کشورهای خارجی به این کشور سفر می‌کنند انتقاد کرده و می گوید که این مساله صنایع هوایی را مختل کرده است.

وزارت بهداشت انگلیس برای مهار گسترش ویروس کرونا از خرداد ماه گذشته دستورالعملی را به اجرا گذاشت که براساس آن تمام مسافران به انگلیس موظف هستند تا در مرز، مشخصات، راه‌های تماس و محل قرنطینه خود را به مرزبانان اعلام کنند. 

ترک زودهنگام محل قرنطینه در انگلیس می‌تواند به جریمه‌ای تا مبلغ یک‌هزار پوند یا پیگرد قانونی منجر شود.

دولت از ششم جولای (16 تیر) فهرستی را از کشورهای به اصطلاح ایمن ارائه و اعلام کرد که مسافران از رعایت محدودیت های قرنطینه معاف هستند. با این حال تعداد کشورهای درج شده در این فهرست به دلیل موج دوم کرونا به تدریج در حال ریزش است. تاکنون اسپانیا و لوگزامبورگ از این فهرست حذف شده‌اند.

به گزارش ایرنا، بحران شیوع کرونا برای شرکت‌های هوایی جهان به ویژه در اروپا، از سال 1955 به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال 2023 احیا شود. بسیاری از شرکت های هواپیمایی در انگلیس برنامه های پروازی خود را کاهش و نیروهای خود را اخراج کرده‌اند.

بزرگترین خطوط هواپیمایی اروپا موسوم به رایان ایر هفته گذشته اعلام کرد که بر اثر کرونا 169 میلیون پوند ضرر کرده است.

این شرکت ایرلندی که از اواسط ماه مارس (فروردین) تا حدود یک ماه پیش (تیر) تقریبا تمام پروازهای خود را در سراسر اروپا زمین گیر کرد و به تازگی فعالیت‌های تجاری خود را از سر گرفته با صدور بیانیه‌ای، نسبت به تحمل خسارت‌های بیشتر اقتصادی بر اثر موج دوم کرونا در اروپا هشدار داد.

«رایان ایر» با جابه‌جایی مسافرانی که در اوج قرنطینه گرفتار شدند توانست 125 میلیون پوند کاسبی کند. این در حالیست که سال گذشته در همین مدت 2.3 میلیارد پوند درآمد کسب کرده بود.

این شرکت هواپیمایی که به ارائه پروازهای ارزان قیمت معروف است، از یکم ژوئیه (11 تیر) 40 درصد از پروازهای تجاری خود را از سر گرفت و اعلام کرد که تا ماه آگوست(مرداد- شهریور) ظرفیت پروازهای خود را به 60 درصد و سپتامبر به 70 درصد خواهد رساند.

شرکت «آی ای جی» که مالک شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) است هم جمعه گذشته اعلام کرد که به دلیل کاهش سفرهای هوایی 4.2 میلیارد یورو در شش ماهه نخست امسال (2020)، خسارت دیده است.

این شرکت انگلیسی-اسپانیایی در تلاش است تا برای فرار از ورشکستگی 2.75 میلیارد یورو کمک مالی از طریق سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کند. «آی ای جی» یا گروه خطوط هوایی بین‌المللی در شش ماهه نخست پارسال 1.1 میلیارد یورو سود کرده بود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود 18 میلیارد پوند زیان خواهند دید.