جزئیات پرواز تهران ـ مادرید

چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶:۰۰ 4 سال پیش

مدیر کل روابط عمومی ایران ایر خبر داد:

جزئیات پرواز تهران ـ مادرید

عصر سفر- مدیر کل روابط عمومی ایران ایر پروازهای برنامه‌ای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به فرودگاه مادرید را که از 12 شهریورماه امسال برقرار می‌شود، تشریح کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، حسین جهانی اظهار کرد: در پی هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری ایران و اسپانیا برای برقراری پرواز برنامه‌ای بین دو کشور، اولین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به مقصد فرودگاه مادرید در روز چهارشنبه  12 شهریور ماه برابر با دوم سپتامبر با هواپیمای ایرباس انجام می‌شود.

وی افزود: این پرواز در روزهای چهارشنبه هر هفته، با پرواز شماره 731 در ساعت 9 و 50 دقیقه بامداد، فرودگاه امام خمینی (ره) را ترک و در ساعت 14 و 5 دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه مادرید به زمین می نشیند. همچنین بازگشت این پرواز در همان روز، با پرواز شماره 730 در ساعت 15 و 30 دقیقه به وقت محلی از فرودگاه مادرید پرواز می کند و در ساعت 23 و 50 دقیقه وارد فرودگاه امام خمینی(ره) می‌شود.

جهانی ادامه داد: متقاضیان برای خرید بلیت این پرواز می‌توانند به سایت https://ebooking.iranair.com مراجعه و یا با دفتر فروش تلفنی "هما" به شماره تلفن 4662188 021تماس بگیرند.
مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره شرایط و مدارک مورد نیاز برای پرواز مادرید این گونه توضیح داد: براساس اطلاعیه صادر شده  از سوی سازمان هواپیمایی کشور اسپانیا، مسافران با مدارک خاصی می‌توانند به این کشور سفر کنند که شامل دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس، انگلیس، کانادا واسترالیا، افراد دارای اقامت اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس، دارندگان بلیت تایید شده هواپیما، قطار یا اتوبوس در ادامه مسیر به کشور صادر کننده کارت اقامت به صورت ترانزیتی، دارندگان ویزاهای کاری، اقامتی، دانشجویی و خانوادگی تایپ D اسپانیا، ویزای تایپ C  Estancia اسپانیا به همراه کارت اقامت منقضی شده خارج از محدوده هشدار، مسافران به‌صورت ترانزیتی و دیپلمات‌ها، پرسنل بخش‌های کنسولی و سازمان‌های بین‌المللی و اعضای سازمان‌های بشردوستانه که در حال انجام وظایف خود هستند، است.

جهانی اضافه کرد: اجازه‌های موقت یا دائم اقامتی و کاری، اجازه‌های اقامت تحصیلی و کارت‌های اقامتی مربوطه، کارت‌های اقامتی تحت عنوان "عضو خانوادگی تبعه اروپایی" و کارت‌های اقامت 5 ساله (اقامت دائم) که اعتبار آنها طی مدت زمان وضعیت هشدار و حتی 90 روز تقویمی پیش از آغاز وضعیت هشدار به پایان رسیده باشد، به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا 6 ماه پس از پایان وضعیت هشدار (14 مارس تا 21 ژوئن سال 2020 میلادی) معتبر است. اما براساس  اطلاعیه صادر شده، مسافران با ویزای تایپ C (توریستی) تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نیستند.

وی با تاکید بر این که  مسافران قبل از پرواز باید به نشانی   https://www.spth.gob.es/   مراجعه کرده و ضمن تکمیل فرم پزشکی موجود،   کپی آن را  همراه خود داشته باشند، اظهار کرد: ورود هرگونه بار دستی به‌صورت ترولی یا چرخ‌دار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً می‌توانند از یک کوله‌پشتی  یا یک ساک‌ دستی یه عنوان بار همراه در داخل کابین استفاده کنند و استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

انتهای پیام