آیا تب سنجی در فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود؟

شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷:۰۰ 4 سال پیش

همزمان با افزایش سفرها؛

آیا تب سنجی در فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود؟

عصر سفر- طبق بررسی‌ها و گزارش‌های میدانی به نظر می‌رسد تب سنجی به عنوان اولین اقدام برای شناسایی بیماران کرونایی در بسیاری از فرودگاه‌ها از جمله مهرآباد انجام نمی‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصرسفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بررسی‌ها و گزارش های میدانی از فرودگاه‌های کشور حاکی از آن است که مرحله  تب سنجی در تمامی این اماکن از جمله فرودگاه مهرآباد برای شناسایی بیماران کرونایی برداشته شده است!

این در حالی است که هم اکنون در بسیاری از فرودگاه‌های کشور سیستم‌های حرارتی هم برای شناسایی نصب نشده و مسافران در بسیاری از فرودگاه‌ها حتی مسافران مشکوک به کرونا می‌توانند تردد داشته باشند این در حالی است که با توجه به تعطیلات چند روزه در کشور و افزایش 60 درصدی حجم مسافران نظارت ها باید تشدید می شد.

عدم رعایت فاصله گذاری های اجتماعی در فرودگاه ها!
در بخش‌های مختلف فرودگاه‌های کشور حتی بسیاری از دستورالعمل ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی رعایت نشده و همین موضوع باعث ارائه شکایت‌های بسیار زیاد مردم در بخش‌های مختلف به ویژه در ترمینال‌های فرودگاه‌ها و مقابل کانتر‌ها شده است.

همچنین طبق بررسی‌های و آمار‌های ارائه شده برخی از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد جزو آلوده‌ترین فرودگاه‌های کشور در رابطه با ویروس کرونا شناخته شده است.گزارشات و شکایت‌های ارائه شده هم حاکی از آن است که در بسیاری از مسیر‌ها نه تنها فاصله گذاری‌های اجتماعی رعایت نشده بلکه در برخی از مسیر‌ها هم دو صندلی انتهای هواپیما که برای بیماران مشکوک خالی باید نگه داشته شود مملو از مسافر است.

تدابیر فرودگاه مهرآباد در مقابله با کووید 19 و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حوزه سلامت مسافران و مراجعان فرودگاهی و همکاران فرودگاه بین المللی مهرآباد بسیار قابل تامل بوده است.

تعداد پروازها به دوران قبل از کرونا بازگشته است
وضعیت کنونی پرواز‌ها و فشردگی ساعات پرواز در حال حاضر در فرودگاه مهرآباد مشابه ترافیک پروازی این فرودگاه پیش از شیوع کرونا است. از نظر تعداد مسافر نیز تقریبا مشابه سال گذشته در همین تاریخ بوده است. این تعداد مسافر وپرواز مراقبت‌های ویژه بهداشتی را در این شرایط خاص می‌طلبد.

بحث رعایت فاصله گذاری مسافران در سفر‌های هوایی شامل دو موضوع رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای ترمینال و رعایت فاصله گذاری در داخل هواپیما و اتوبوس‌های جابه جایی مسافران از ترمینال تا هواپیما و بالعکس نیز در فرودگاه مهرآباد اهم اقداماتی است که بر انجام مستمر آن نظارت می‌شود.

اما متاسفانه با تمام این اقدامات، برخی از مسافران دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند. وبر سلامت خود وجامعه بی اهمیت هستند. اگر همه بر رعایت این موارد تاکید و عمل کنند قطعا زنجیره شیوع ویروس کرونا از بین خواهد رفت.

شما می توانید در صورت مشاهده رعایت نکردن اصول بهداشتی توسط اماکن عمومی تصاویر خود را برای سرویس شهروند خبرنگار ما ارسال کنید و یا در همین خبر با اعلام محل مورد نظر ما را در رفع مشکلات و رسیدگی به ضعف عملکرد ارگان ها یاری کنید.