فاصله خطوط ریلی تا نقطه ایده آل

پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷:۰۰ 4 سال پیش

فاصله خطوط ریلی تا نقطه ایده آل

عصر سفر- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : با توجه به میزان توسعه خطوط ریلی در کشور ، این خطوط فاصله معنی داری تا نقطه ایده آل دارد .

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای عادل نجف زاده افزود : باید تلاش های جدی تری با همکاری های مشترک کمیسیون عمران مجلس یازدهم و شرکت راه آهن برای ارتقاء زیرساخت های حمل و نقل ریلی برداشته شود .

وی گفت : در فضای اقتصاد کرونایی جهان ، سیستم حمل و نقل ریلی می تواند در بخش ترانزیت کالا نقش اساسی پیدا کند .
آقای نجف زاده گفت : صنعت حمل و نقل می تواند در نقطه راهبردی لجستیکی در دنیا ، یک جایگاه برتر باشد .
آقای نجف زاده با بیان اینکه حمل و نقل ریلی ، بعد از حمل و نقل دریایی یکی از ارزانترین روشهای ترابری مسافری و باری است افزود : اقدامات خوب و جدی در طول مدت این دولت انجام شده و وزارت راه اقدامات جدی ای در زمینه ارتقاء زیرساخت ها انجام داده است .
وی افزود : انتظار می رود با توجه به اینکه ما در شاهراه لجستیک خاورمیانه هستیم ، خطوط ریلی باید تا مبادی ورودی و خروجی کشور توسعه یابد و امکانات انبارشی و گمرکی و بسیاری زیرساخت های دیگر در مبادی مرزی وجود داشته باشد.
نماینده خوی و چایپاره در مجلس یازدهم یکی از دغدغه های این دوره مجلس را اثربخش کردن ظرفیت های مغفول مانده کشور بیان کرد و گفت : حوزه حمل و نقل ، در اهداف راهبردی و تولید ناخالص داخلی ( GDP ) در حال حاضر 7 تا 9 درصد است .
وی افزود : صنعت حمل و نقل کشور به عنوان یکی از صنایع قدرتمند می تواند در افزایش تولید ناخالص داخلی و ثروت عمومی کشور ، ایفای نقش کند.