چند دلیل مهم برای سفر به اهواز

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹:۰۰ 4 سال پیش

چند دلیل مهم برای سفر به اهواز

عصر سفر- وسیع، چشم نواز، گرم. این ها سه صفتی هستند که اهواز را توصیف می کنند. عروس جنوب غرب ایران با تجربیات و خاطرات گسترده از 8 سال جنگ تحمیلی، امروزه جزو مقاصد جذاب گردشگری به شمار می رود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، وسیع، چشم نواز، گرم. این ها سه صفتی هستند که اهواز را توصیف می کنند. عروس جنوب غرب ایران با تجربیات و خاطرات گسترده از 8 سال جنگ تحمیلی، امروزه جزو مقاصد جذاب گردشگری به شمار می رود. اگر تاکنون شما تجربه خرید بلیط هواپیما را نداشته اید، بدون تردید یکی از بهترین فرصت ها برای تماشای شهری زیبا و دل انگیز را از دست داده اید. به همین دلیل، در این مطلب ما می خواهیم چند دلیل مهم برای سفر به اهواز را برایتان مشخص کنیم تا شما بیش از این فرصت آشنایی با یکی از مهم ترین گنجینه های ایران زمین را از دست ندهید. پس ادامه این مطلب را مطالعه کنید و با اهواز زیبا بیشتر آشنا شوید.

مردم خونگرم اهواز

اهواز هر قدر که خودش گرم باشد، خون مردمانش چندین برابر آن گرم خواهد بود. مردم مهمان نواز و صمیمی اهواز یکی از دلایل اصلی و مهم سفر به این شهر می توانند باشد. مردم اهواز بلافاصله پس از اینکه بفهمند شما از یک شهر دیگر مهمان آنها شده اید، به خاطر خونگرمی ذاتی خودشان، بهترین و صمیمی ترین رفتار را با شما خواهند داشت. برای مثال، کافیست شبی در خیابان های اهواز قدم بزنید تا هم به خوبی متوجه شوید که چرا به اهواز شهر شب زنده داران می گویند، و هم اینکه با لب های همیشه خندان مردم شهر اهواز روبرو شوید.

اهواز، مقصد سفر زمستانه

تقریبا همه ما صرفا با فرا رسیدن فصول ابتدایی سال به فکر خرید بلیط هواپیما اهواز می افتیم. اما وقتی آب و هوا کم کم رو به سردی می گذارد، دیگر کسی تمایلی به سفر ندارد. حال آنکه، زمستان تازه فصل شکوفایی اهواز است. آب و هوای مطبوع و دلنشین اهواز در فصل زمستان، این شهر را به مقصدی ایده آل برای تجربه سفر زمستانی تبدیل کرده است.ناگفته نماند که اهواز در فصل های بهار و تابستان نیز زیبایی های خاص خود را دارد. اما این به شرطی است که جرأت تحمل گرمای وحشتناک این شهر در 6 ماهه نخست سال را داشته باشید. بنابراین، اگر در بهار یا تابستان فرصت سفر به مکان خاصی را نداشتید، به جای حسرت خوردن برای روزهای از دست رفته می توانید روی شهر اهواز به عنوان یک مقصد سفر زمستانه بی نظیر حساب ویژه ای باز کنید.

جاهای دیدنی اهواز کجا هستند؟

برای اینکه بتوانید تمام جاربه های گردشگری اهواز را ببینید، برنامه سفر به اهواز را مطالعه کنید. و بدانید رود کارون و چندین پارک ساحلی در کنار آن به همراه پل هایی که بر روی این رود ساخته شده اند از مشهورترین جاهای دیدنی اهواز و مهم ترین دلایل سفر به این شهر هستند. برای مثال اگر شما در سفرتان به اهواز به تماشای پل کابلی، پل سفید یا پل هفتم این شهر بروید در واقع، نه تنها به سراغ جاذبه هایی تماشایی و بی نظیر رفته اید بلکه با نمادهای شهر اهواز نیز آشنا خواهید شد. کاروانسرای معین التجار، آرامگاه علی بن مظاهر و دانشگاه سه گوش نیز جزو دیگر جاهای دیدنی اهواز هستند که بازدید از آنها حتما باید در برنامه های شما باشد. جالب است بدانید که شهر اهواز حتی دارای یک کلیسای مشهور به نام کلیسای سورپ مسروپ است که می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد.

بازارهای پر رونق اهواز مثل بازار عبدالحمید، بازار کاوه و بازار امام ، موزه های مختلف آن از جمله موزه هنرهای معاصر، خانه ماپار و چندین جاذبه تماشایی دیگر نیز هر یک می توانند ساعت ها شما را در شهر اهواز به خود مشغول کنند. البته در سفر به اهواز نباید صرفا به تماشای زیبایی های این شهر بسنده کرد. بلکه با رفتن به دزفول، آبادان، خرمشهر و سایر هم استانی های شهر اهواز نیز می توانید لحظاتی فراموش نشدنی برای خود بسازید.

خوردنی ها و سوغاتی های اهواز

یکی از مواردی که هم در دسته خوردنی ها و هم در دسته سوغاتی ها قرار می گیرد، خرماست. خرمای اهواز به تنهایی می تواند به دلیل اصلی سفر به این شهر تبدیل شود. این سوغاتی و خوردنی مقوی و لذیذ که در گرمای شدید اهواز به وجود می آید نه تنها خودش عالیست بلکه فرآورده هایی هم که از آن تولید می شوند نیز هر یک مزه و خاصیت ویژه ای دارند. بنابراین، حتما تا می توانید برای خودتان قند خرما، شیره خرما و سایر فرآورده های این سوغاتی شیرین اهواز را تهیه نمایید.

شما باید در سفر به اهواز حتما طعم سمبوسه و فلافل این شهر را به تجربیات خود اضافه کنید. قلیه ماهی، آش ارده و ماهی صبور تنوری نیز از دیگر خوردنی های لذیذ اهواز هستند که نباید از کنار نام آنها ساده عبور کنید. در این بین، نافله یا همان کباب تابه ای اهواز با طعم حیرت آور خود شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. همه این غذاها، در کنار صنایع دستی، بوریا و قلم زنی های شهر اهواز می توانند سوغاتی های بی نظیر این شهر باشند.

پرواز به اهواز بدون درنگ

شکی نیست خرید آنلاین بلیط هواپیما اهواز بر خلاف بلیط هواپیما خارجی یا برخی مقاصد داخلی کم تردد نیست و همیشه امکان رفت و آمد وجود دارد. ولی با سفر به این شهر، شما صرفا با چند سوغاتی ساده از آنجا بر نمی گردید. بلکه چمدان سفر شما پر از خاطراتی خواهد بود که می توانید آنها را مدت ها برای دوستان و آشنایان خود تعریف کرده و آنها را نیز به سفر به اهواز و تماشای این شهر خاطره انگیز ترغیب کنید.