زمان آغاز پروازهای تهران - استانبول اعلام شد

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳:۰۰ 4 سال پیش

بازگشت مبالغ بلیت مسافران ترکیه؛

زمان آغاز پروازهای تهران - استانبول اعلام شد

عصر سفر- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: براساس توافق به عمل آمده بین ایران و ترکیه، مجوز پرواز برای مسیر استانبول صادر شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از آغاز مجدد پروازهای ترکیه خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین وزارت امور خارجه، پروازهای ترکیه که از طرف کشور ترکیه پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود، بار دیگر برقرار شد.

او ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد روزانه یک پرواز از طرف کشور ترکیه و یک پرواز هم از طرف کشور ایران برای جا به جایی مسافران و اتباع کشور ترکیه انجام شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه قیمت بلیت ترکیه پیش از این با افزایش روبه‌رو شده بود، اظهار کرد: انحصاری بودن پروازهای ترکیه تنها توسط یک شرکت هواپیمایی خارجی از جمله قطر ایرویز باعث شده بود که نرخ‌ها افزایش یابد.

به گفته این مقام مسئول با برقراری مجدد این پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی شاهد شکسته شدن انحصار این پروازها خواهیم بود و برقراری آن نقش موثری در کاهش قیمت‌های پروازهای ترکیه خواهد داشت.

سامانی اضافه کرد: کشور ترکیه برای برقراری مجدد پروازها اعلام کرده است که مسافران باید 72 ساعت پیش از انجام پرواز، تست کرونا را انجام دهند، بنابراین شرط اصلی برای اجازه پرواز تست کرونای مسافران است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه برخی از مسافران به دلیل لغو (کنسل) شدن پرواز ترکیه قصد استرداد بلیت‌های خود را دارند افزود: مسافران می‌توانند مبالغ بلیت خود را از شرکت‌های هواپیمایی و یا دفاتر مسافرتی دریافت کنند و در صورت درخواست می‌توانند بلیت‌های خود را به روزهای دیگر تغییر دهند.

قیمت بلیت پرواز ترکیه کاهش می‌یابد
سامانی توضیح داد: همزمان با نوسان نرخ دلار قیمت بلیت پروازهای خارجی افزایش یافته است که سعی کرده‌ایم با برقراری مجدد پروازها، مبالغ کاهش یابد.

او همچنین به رعایت کامل دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در تمامی بخش‌های پروازی اشاره کرد و گفت: سعی کرده‌ایم در تمامی پروازهای داخلی و خارجی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

گفتنی است، براساس توافق به عمل آمده بین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه، مجوز برای برقراری پرواز به فرودگاه استانبول صادر شده و پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" براساس برنامه در روز جمعه 18 مهرماه انجام می‌شود.

پرواز برنامه‌ریزی شده "هما" به مقصد استانبول، با پرواز شماره 719 در ساعت 11 و 30 دقیقه از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) انجام و در ساعت 14 و 20 دقیقه به وقت محلی وارد فرودگاه استانبول می‌شود.

بازگشت این پرواز در همان روز، با پرواز شماره 718 در ساعت 15 و 20 دقیقه از استانبول پرواز و ساعت 19 در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به زمین می‌نشیند.

براساس این گزارش هفته گذشته سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه مجوز پرواز شرکت‌های هواپیمایی را ابطال کرد که در این هفته به دنبال مذاکرات انجام شده دو سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه، مجوز ادامه پرواز برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" صادر شده است.

مطالب مرتبط