افزایش ۶۶ درصدی تاخیرات پروازی ایرلاین‌های داخلی

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵:۰۰ 4 سال پیش

هواپیمایی کارون رتبه اول تأخیرها

افزایش ۶۶ درصدی تاخیرات پروازی ایرلاین‌های داخلی

عصر سفر- مطابق آمار طی آذر امسال پروازهای تاخیردار شرکت‌های هواپیمایی داخلی نسبت به ماه قبل از آن (آبان) 66 درصد افزایش یافته و کارون پیشتاز تاخیرات پروازی بوده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی آذرماه امسال  مجموع تاخیر پروازهای خروجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی (17 ایرلاین) 243 هزار و 618 دقیقه بوده است.

این میزان تأخیر در مقایسه با تأخیر آبان‌ماه امسال با 146 هزار و 803 دقیقه حکایت از افزایش 66 درصدی تاخیرات پروازی دارد.

مطابق جدول پروازهای تاخیردار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ماه مورد اشاره هواپیمایی کارون که طی هفته‌های اخیر مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص استفاده 60 درصدی از صندلی پروازی را رعایت نکرده با 44 درصد بیشترین تأخیر را به نام خود ثبت کرده است. پس از این شرکت، ‌هواپیمایی تابان با 32 درصد قرار دارد.

در بین ایرلاین‌های داخلی نیز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با 59 هزار و 850 دقیقه بیشترین میزان تأخیر پروازهای خروجی تاخیردار 30 دقیقه و بیشتر را در آذرماه امسال داشته است. تعداد پروازهای ایران‌ایر در آخرین ماه پاییز 99 بالغ بر 2359 پرواز بوده که از این تعداد 568 پرواز معادل 24 درصد تاخیردار بوده است.

هواپیمایی ماهان که احتمالا امروز دومین محموله واکسن کرونا را به کشور منتقل می‌کند، طی اذر امسال 925 پرواز داشته که از این تعداد 16 درصد تاخیردار بوده است.