انجام ۶ پرواز داخلی خارجی در طول روز تنها با یک هواپیما

جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳:۰۰ 4 سال پیش

انجام ۶ پرواز داخلی خارجی در طول روز تنها با یک هواپیما

تاخیر چند ساعته به دلیل تعدد پرواز‌ها

عصر سفر- انجام 6 پرواز داخلی و خارجی با یک هواپیما باعث ایجاد نقص فنی و در نتیجه تاخیر چندین ساعته پرواز شب گذشته تهران- شیراز شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شب گذشته پرواز 3496 ایران ایر تهران- شیراز به دلیل نقص فنی هواپیما حدود 3تا 4 ساعت تاخیر داشت که این تاخیر بدون اطلاع به مسافر بوده است.

مسافران این پرواز تا ساعت 3:10 بامداد در فرودگاه مهرآباد در شرایط کرونایی سرگردان بودند و از سوی دیگر مسئولان این ایرلاین در فرودگاه پاسخ گوی مناسب مسافران این پرواز نبودند که این خود باعث ناراحتی تعدادی از مسافران شد.

در همین رابطه یکی از مدیران ترمینال شیفت شب مهرآباد که در بین مسافران این پرواز حضور داشت، گفت: اگر مسافران تمایل داشته باشند می‌توانند چند ساعت صبر کنند تا نقص فنی این هواپیما رفع شود یا با هواپیمای کوچک‌تر و بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی پرواز را انجام دهید.

او ادامه داد: این ایرلاین یک هواپیمای ایرباس 300600 خریداری کرده که ابتدا یک پرواز به کویت دارد و بعد از آن یک پرواز به شیراز انجام خواهد داد.

او اظهار کرد: این ایرلاین موظف است تا رفع نشدن نقص فنی اجازه پرواز صادر نکند، از سوی دیگر بیرون آوردن یک هواپیمای کوچک از آشیانه و تامین گرو کرو کمی زمان بر خواهد بود که در صورت تمایل مسافران بدون فاصله گذاری اجتماعی این پرواز انجام شود.

مدیر شیفت شب ترمینال اظهار کرد: برخی از ناوگان ایرلاین‌ها در طول روز حدود 6 پرواز انجام می‌دهند که تعدد این پرواز‌ها باعث نقص فنی می‌شود، بنابراین ایرلاین ها هربار پس از پرواز مجبور به  تعمیر و رفع نقص فنی هستند که منجر به تاخیر چند ساعته پرواز ها می شود.

او توضیح داد: تاکنون در چندین پرواز به دلیل تاخیر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشده و این در حالی است که همان ایرلاین هیچ کترینگ و یا پذیرایی به بهانه کرونا به مسافران ارائه نداده است.

این مسئول پرواز بیان کرد: برخی از خلبان برای انجام پرواز سلیقه‌ای عمل می‌کنند و ممکن است یک خلبان اعلام کند من با یک چراغ خاموش بر روی بال پرواز نمی‌کنم یک خلبان دیگر بگوید نه من با همین چراغ خاموش بر روی بال پرواز را انجام می دهم؛ بنابراین در این بخش کامل سلیقه‌ای عمل می‌شود.

براساس این گزارش پرواز شب گذشته تهران- شیراز بعد از چند ساعت تاخیر و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شد.