خط تولید هواپیمای مسافری ۱۰۰نفره راه‌اندازی می‌شود

جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳:۰۰ 4 سال پیش

خط تولید هواپیمای مسافری ۱۰۰نفره راه‌اندازی می‌شود

عصر سفر- رئیس سازمان هواپیمایی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط تولید هواپیمای مسافری 100نفره خبر داد و گفت: هواپیمای ایران140 به‌عنوان هواپیمای باری در اختیار نیروهای نظامی قرار می‌گیرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، تورج دهقانی زنگنه در خصوص تأمین قطعات مورد نیاز صنعت هوانوردی، اظهار کرد: در تعمیر و تهیه قطعات هواپیما به توانمندی‌های خوبی رسیده‌ایم، در زمان حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان کارهای بزرگی را انجام می‌دهند، علاوه بر این شرکت‌های بزرگی مانند مپنا داریم که کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: مقدار زیادی از نیاز ایرلاین‌ها را به‌اجبار از طریق خارج تأمین می‌کنیم، اما در این مسیر از توان داخلی هرچه بیشتر استفاده می‌کنیم. سازمان هواپیمایی کشوری نیز این روند را برای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره طراحی و ساخت هواپیما گفت: در حال گسترش برنامه ساخت هواپیما در کشور هستیم که بر اساس آن هواپیمای ایران140 به‌صورت یک هواپیمای باری مورد استفاده قرار گیرد.

دهقانی زنگنه بیان کرد: این هواپیما در یگان‌های نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ضمن این‌که در حال انجام کارهای راه‌اندازی خط تولید هواپیمای 100نفره مسافری هستیم.

وی توضیح داد: در این راستا تفاهمنامه‌ای بین وزرای راه و شهرسازی، دفاع و معاون فناوری رئیس‌جمهوری تدوین شده است، سازمان هواپیمایی کشوری و سایر نهادهای ذی‌ربط این موضوع را به‌صورت یک کنسرسیوم پیگیری می‌کنند. آقای منطقی به‌عنوان رئیس مرکز ملی فضایی، هماهنگی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیتهای فضایی کشور در این قضیه نقش اساسی دارد.