قبل از صدور بلیط از سلامت مسافران مطمئن خواهیم شد

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵:۰۰ 4 سال پیش

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور :

قبل از صدور بلیط از سلامت مسافران مطمئن خواهیم شد

عصر سفر- قبل از صدور بلیط، کدملی مسافر را می‌گیریم و از طریق سامانه سلامت وزارت بهداشت، وضعیت سلامت آن‌ها بررسی می‌شود و در صورتیکه مبتلا به کرونا نباشند، بلیط آن‌ها صادر خواهد شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: قبل از سفر شرکت‌های حمل و نقل مسافر و رانندگان ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند گندزدایی و ضد عفونی کردن ناوگان هستند و فروش بلیط براساس 50 درصد ظرفیت باید انجام شود.

وی گفت: در طول سفر رانندگان نیز با توجه به سامانه سپهتن، الزامات ایمنی را باید رعایت کنند که این الزامات شامل سرعت مجاز و عدم سبقت غیرمجاز است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در طول سفر هم مسافران باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و حتما ماسک بزنند و رانندگان به مسافرانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر دهند.

آقای امانی گفت: در صورتی که مسافران تخلفی از رانندگان دیدند مانند رعایت نکردن الزامات بهداشتی و سوار کردن مسافر در میانه راه، از طریق سامانه جامع 141 اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: در پایانه‌های مسافربری هم اگر شرکت‌های حمل و نقل تخلف می‌کنند کمیسیون‌های ویژه در پایانه‌ها مستقر کردیم و دفاتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز باز است تا به مشکلات و تخلفات رسیدگی و آن را برطرف کنند.

وی در زمینه نداشتن بلیط برخی از مسافران برای استفاده از اتوبوس‌های بین شهری نیز گفت: ظرفیت ناوگان به نصف تبدیل شده و این موضوع در سرویس دهی ما اثرگذار بوده است، به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

آقای امانی افزود: میانگین تردد جاده‌ای تا امروز یک میلیون و 700 هزار تردد در طول 24 ساعت است که نسبت به مسافرت‌های نوروز 99 که تردد محدود و بسیار کم بوده است، 41 درصد افزایش دارد، اما در مقایسه با سال 98 که شرایط عادی بود 6 درصد میزان تردد و سفر‌ها کاهش نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر این که اگر شکایت مسافری، تخلف راننده را ثابت کند، کارت هوشمند راننده معلق می‌شود و اجازه سرویس دهی را به آن نمی‌دهیم و اگر شرکت حمل و نقل تخلف کرده باشد با آن برخورد می‌کنیم یا خط مسافری را می‌بندیم و یا اگر تخلف جدی باشد شرکت حمل و نقل را پلمپ می‌کنیم تا در سازمان به آن رسیدگی شود.

آقای امانی گفت: از 20 اسفند امسال تاکنون 5 هزار و 700 پرونده تخلف در کل کشور رسیدگی شده و این کمیته‌های ویژه تا پایان سفر‌های نوروزی در پایانه‌ها مستقر هستند.