کرونا ۴۰ میلیارد تومان به گردشگری کشور خسارت زد

پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴:۰۰ 3 سال پیش

کرونا ۴۰ میلیارد تومان به گردشگری کشور خسارت زد

عصر سفر- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از 40 میلیارد تومان خسارت بر اثر شیوع بیماری کووید 19 به گردشگری کشور خسارت وارد شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، "ولی تیموری" روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از 33 طرح میراث فرهنگی و گردشگری لرستان افزود: بخشی از این خسارت ها مربوط به عدم تحقق عملکردها و  خسارات وارده به هتل ها و اماکن گردشگری است.

وی با اشاره به حمایت های دولت از سرمایه گذاران این حوزه گفت: تاکنون 2 بسته حمایتی در اختیار سرمایه گذاران حوزه گردشگری قرار گرفته است و در هفته آینده نیز بسته سوم تصویب و پرداخت می شود.

وی همچنین اظهار داشت: جایگاه تاریخی و فرهنگی لرستان ریشه در تاریخی غنی این استان دارد و به همین دلیل این استان دارای آثار و ابنیه تاریخی ارزشمندی است.

تیموری با بیان اینکه اقلیم متمایز و چهار فصل لرستان جایگاه گردشگری طبیعت گردی استان را متمایز کرده است اظهار داشت: آداب و رسوم و خرده فرهنگ های لرستان زبانزد گردشگران است.

وی افزود:گردشگری در مواجهه با کرونا متحمل خسارت سنگین شده است و فعالیت های گردشگری تبلیغات محدود است.

به گزارش ایرنا بهره برداری از 526 طرح ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور با ارزش سرمایه‌گذاری2 هزار و 537 میلیارد تومان امروز پنجشنبه با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.