افزایش ظرفیت مسافر در فرودگاه امام خمینی به ۱۱۰ میلیون نفر در سال

شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵:۰۰ 3 سال پیش

افزایش ظرفیت مسافر در فرودگاه امام خمینی به ۱۱۰ میلیون نفر در سال

عصر سفر- عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با احداث فاز اول ترمینال دو مسافری ظرفیت مسافر در این فرودگاه به 110 میلیون نفر می‌رسد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، کریمیان عضو هئیت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بیان اینکه طبق اعلام سازمان جهانی هوانوردی ظرفیت سالیانه مسافر در فرودگاه‌های غرب آسیا 500 میلیون نفر در سال تعیین شده است، گفت: براساس این تفاهم نامه فرودگاه جدید استانبول ظرفیت در فاز اول 90 میلیون مسافر در سال بوده و در فرودگاه دبی هم 75 میلیون مسافر در سال تعیین شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی حدود 10 تا 12 میلیون مسافر است که در سال 96 اعزام و پذیرش مسافر به بیش از 9 میلیون مسافر رسیده بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در یک سال ونیم گذشته با کمبود مسافر مواجه هستیم.

او ادامه داد: طبق قانون اساسی ماده 166 برنامه پنجم توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی با هدف تبدیل شدن به هاب بار و مسافر در منطقه ایجاد شده و تکالیف و ظرفیت‌های مهمی برای رسیدن به این هدف‌ها برای آن تعیین شده است.

عضو هئیت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه ایجاد تعامل برای تامین زیرساخت‌ها زیربنا‌های لازم با اولویت احداث فاز دوم در شهر فرودگاهی بین المللی امام خمینی صورت گرفته است، گفت: از منابع و کمک‌های دولتی و همچنین بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای ظرفیت جابجایی 25 درصد مسافر در سال تعیین شده است.

او گفت: با اتمام این پروژه به 110 میلیون مسافر در سال می‌رسیم و با تکمیل این پروژه حدود 600 هکتاری در فاز اول می‌توانیم به این میزان از برنامه‌های خود برسیم.  ساختمان پایانه فاز دوم در مساحت 4000 متر مربع فضای احداث می‌شود.

براساس این گزارش مراسم امضای تفاهم نامه پروژه تامین مالی طراحی، ساخت، راه اندازی، بهره برداری و انتقال فاز اول پایانه مسافری شماره 2 با حضور وزیر راه وشهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و بدون کربلایی مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی برگزار شد.