تأسیس شرکت‌های کوچک و متوسط گردشگری

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۰ 6 سال پیش

یک مدرس دانشگاه :

تأسیس شرکت‌های کوچک و متوسط گردشگری

عصر سفر-هزینه فرصت گردشگری در مناطقی مانند لرستان، اندکی نزدیک به صفر است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا،  علیرضا دریکوند با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در این استان، با اشاره به اینکه رایج‌ترین الگوی مورد استناد در اغلب مطالعات مرتبط با جاذبه‌های گردشگری، الگوی پیشنهادی سازمان جهانی گردشگری است، اظهار کرد: این الگو جاذبه‌های گردشگری را به سه نوع طبیعی، فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های انسان‌ساخت تقسیم‌بندی کرده است.

وی با بیان اینکه لرستان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری در هر سه مورد از الگوی فوق، از جاذبه‌های درخوری بهره‌مند است، ادامه داد: با این وجود سال‌هاست که این استان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کند و آمار بیکاری آن همچنان بالاست و تجربه‌های شرکت‌های بزرگ و کوچک و تسهیلات بنگاه‌های کوچک و زودبازده را نیز در کوله‌بار خود دارد.

دریکوند افزود: اما یکی از قابلیت‌های قابل اتکا به منظور درآمدزایی و اشتغال، جذب گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از استان و در لوای آن کسب درآمد و ایجاد شغل‌های مرتبط است.

این دانشجوی دکترای تخصصی کارآفرینی گفت: برای تبدیل قابلیت و توانمندی‌های بالقوه می‌توان با رونق صنعت گردشگری و تأسیس شرکت‌های کوچک و متوسط گردشگری از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد.

دریکوند با تأکید بر اینکه هزینه فرصت گردشگری در مناطقی مانند لرستان، اندکی نزدیک به صفر است، ادامه داد: ضمن اینکه هزینه ایجاد شغل در حوزه گردشگری کمترین هزینه را نسبت به صنعت و گردشگری دارد.

این مدرس دانشگاه علمی کاربردی لرستان افزود: تبدیل قابلیت‌های گردشگری نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در کنار نیروی انسانی دارای مهارت و تفکر کارآفرینانه است که این فقر مهارتی در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهارت کارآفرینی جهت بهره‌گیری قابلیت‌ها یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی استان لرستان است که باید نسبت به حل آن راه حل اندیشید.