کنترل نوسانات ارزی با فروش ارز کشور مقصد به مسافر

جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶:۰۰ 6 سال پیش

موسوی لارگانی مطرح کرد:

کنترل نوسانات ارزی با فروش ارز کشور مقصد به مسافر

عصر سفر- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از راه های مدیریت بازار ارز، فروش ارز کشور مقصد به مسافران به خارج از کشور است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی در خصوص فروش ارز کشور مقصد به مسافران خارجی، بیان داشت: پیمان های پولی دو جانبه از  سال های گذشته مطرح است تا به واسطه آن مبلغ قرارداد واردات و صادرات بین دو کشور با پول همان کشور باشد با این حساب می توان ارز مسافرتی را تغییر داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ارز مسافرتی، پول کشور مقصد باشد، مسافر می تواند برای پرداخت پول هتل وکرایه تاکسی از ارز همان کشور استفاده کند، چرا که به طور مثال نمی توان کرایه تاکسی را با دلار پرداخت کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: ارائه ارز کشور مقصد به مسافر نه تنها باعث راحتی کار آنها می شود بلکه مانع نوسانات ارزی در داخل کشور می شود، چرا که مسافر دلار مازاد نیاز خود را در بازار آزاد خرید و فروش می کرد و بر نوسانات بازار می افزاید.

وی گفت: خرید فروش ارز در بازار آزاد تنها برای دلار و یورو است و ارزهای خارجی دیگر بازاری در ایران ندارند به این جهت ارائه ارز کشور مقصد به مسافر می تواند تاثیر مستقیمی بر بازار ارزی کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر می رسد یکی از راه هایی که می تواند نوسانات ارزی کشور را کنترل کند، ارائه ارز کشور مقصد به مسافر است، دولت باید روی این پیشنهاد فکر و آن را پیاده سازی کند./