فرودگاه اصفهان به دنبال برقراری خط هوایی مستقیم به آلمان

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰ 6 سال پیش

مدیرکل فرودگاه اصفهان:

فرودگاه اصفهان به دنبال برقراری خط هوایی مستقیم به آلمان

عصر سفر- با مشارکت کمیسیون گردشگری، استانداری و فرودگاه اصفهان، به دنبال برقراری یک مسیر پروازی به آلمان هستیم.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، درپی اعلام خبری از سوی نایب رئیس کمیسیون گردشگری اصفهان مبنی بر دایر شدن خط پروازی اصفهان به یکی از شهرهای هامبورگ، فرانکفورت یا دوسلدورف آلمان در آینده‌ای نزدیک، حسن امجدی مدیرکل فرودگاه اصفهان گفت: در این رابطه کمیسیون گردشگری اصفهان و استانداری با موضوع فرودگاه اصفهان در حال رایزنی و هماهنگی برای ایجاد یک مسیر پروازی به اروپا به ویژه آلمان هستند و یک سری بازاریابی‌ها نیز انجام و اطلاعات مورد نیاز کسب شده است؛ تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این موضوع هنوز در مرحله پیگیری قرار دارد و به نتیجه قطعی نرسیده است، گفت: برخی شرکت‌های هواپیمایی آمادگی خود را با این شرط اعلام کرده‌اند که بخشی از مسافران هواپیما توسط آژانس‌های اصفهان به طور چارتری تأمین شود.

مساحت ترمینال پروازهای خارجی 2.5 برابر می شود

امجدی همچنین درباره پروژه‌های در دست اقدام این فرودگاه گفت: یکی از مهمترین پروژه‌ها که از سال گذشته ادامه پیدا کرده، اجرای فاز دوم توسعه سالن ترمینال خارجی از 6 هزار متر مربع به 15 هزار مترمربع است که به همراه پروژه موتورخانه جدید این ترمینال و ساختمان CIP تا دی ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامت انجام شده در این فرودگاه، تملک 400 هکتار از اراضی جلوی فرودگاه با همکاری نیروی هوایی است که کارهای نهایی انتقال آن در حال انجام است و این کار می‌تواند در شروع توسعه فرودگاه اصفهان نقش زیادی داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه اصفهان درباره دیگر طرح‌های این فرودگاه گفت: سیستم تسویه‌خانه مجموعه فرودگاه هم که از آبان 94 اجرایی شده بود، با اعتباری بیش از 5 میلیارد تومان تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. این تسویه‌خانه به طور میانگین ظرفیت 630 متر مکعب آب در روز را داراست.

وی درباره اجرای پروژه جدید در سال 97 گفت: مناقصه پروژه توسعه اپرون فرودگاه اصفهان که ظرفیت پارک 10 هواپیما را داشت، به اتمام رسیده و پیمانکار آن تعیین و اکنون در فرودگاه مستقر شده است تا ظرفیت پارک پوزیشن را به 23 استند افزایش دهد. زمان پیش‌بینی شده برای این طرح 18 ماه است که از اول ماه آینده عملیاتی خواهد شد.