بلیت گران می شود خدمات درجا می زند

يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰ 6 سال پیش

عضو کمیسیون عمران مجلس:

بلیت گران می شود خدمات درجا می زند

دولت تصدی گری بر حمل و نقل ریلی را رها کند

عصر سفر- عضو کمیسیون عمران مجلس، از رشد 10 درصدی نرخ بلیت قطار بدون توجه به وضعیت ناوگان و بهبود خدمات ارایه شده به مسافران انتقاد کرد و گفت: نرخ بلیت قطار باید واقعی سازی شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خانه ملت، اقبال محمدیان با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت بلیت قطار در روزهای اخیر، گفت: متاسفانه افزایش قیمت بلیت در شقوق مختلف حمل و نقل بدون توجه به افزایش کیفیت و خدمات رخ می دهد.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت های حمل و نقل ریلی همسو با افزایش قیمت بلیت ها باید خدمات بهتر و با کیفیت تری  به مردم ارایه کنند، افزود: متاسفانه فعالیت انحصاری شرکت های ریلی منجر به شکل گیری رقابت ناسالم بر سر افزایش بی ضابطه نرخ ها شده است.

مشکلات نوسازی شبکه حمل و نقل ریلی بسیار است

محمدیان با تاکید بر اینکه صنعت حمل و نقل ریلی از بیشترین نوع حمایت های دولتی برخوردار است، تصریح کرد: البته که نمی توان منکر مشکلات موجود بر سر راه نوسازی شبکه حمل و نقل ریلی شد؛ اما این موضوعات دلیلی بر تحمیل گرانی به مسافران نیست.

وی با بیان اینکه واقعی سازی نرخ بلیت قطار با هدف همسان سازی نوع خدمات با نرخ بلیت لازم است، گفت: متاسفانه دیده شده که به علت عمر بالای ناوگان ریلی کمترین خدمات با بیشترین نرخ ها به مسافران تحمیل شده است که در این رابطه نیز کسی پاسخگوی انتقادات و اعتراض ها نیست.

شرط رشد نرخ بلیت قطار افزایش ارایه خدمات است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه شرط شرکت های حمل و نقل ریلی برای تحقق افزایش 10 درصدی نرخ بلیت قطار باید افزایش ارایه خدمات باشد، ادامه داد: اگر این شرط زمینه ساز عملیاتی شدن افزایش نرخ بلیت باشد به طور حتم بسیاری از شرکت های حمل و نقلی از دایره شمول این موضوع خارج خواهد شد.

محمدیان افزود: دولت باید با برداشتن دست حمایتی خود شرکت های حمل و نقلی و کمک به خصوصی سازی آن ها زمینه بهبود عملکردها را رقم بزند، تصریح کرد: تا زمانی که شقوق مختلف حمل و نقل تنها در حد شعار خصوصی باشند هیچ امیدی به بهبود وضعیت نخواهند داشت.

دولت بند ناف دولتی بودن شرکت ها را قطع کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت باید بند ناف دولتی بودن شرکت ها را قطع کرده و با واگذاری مسئولیت ها به بخش خصوصی رقابت را در جهت بهبود خدمات دهی افزایش دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس به طور حتم به عملکرد شرکت های حمل و نقل ریلی با توجه به افزایش 10 درصدی نرخ بلیت قطار ورود کرده و با هر نو افزایش قیمتی که بدون ارایه خدمات بهتر باشد برخورد خواهد کرد.