سرتان در پاریس کلاه نرود!

شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰ 6 سال پیش

سرتان در پاریس کلاه نرود!

عصر سفر- فرانسه سالانه گردشگرانی دو برابر جمعیت کشورش را دارد گردشگرانی که بیشتر از نوع فرهنگی هستند و به پاریس به عنوان شهر کتاب و جشن بیکران نگاه می کنند.

سرویس : جهانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، پاریس پایتخت نویسنده‌های مشهور جهان است شهری که در آن می‌توان رد بهترین و مشهورترین داستان‌ها و نویسنده‌ها را پیدا کرد می‌توان در کافه‌هایی که آن‌ها ساعت‌ها نشسته‌اند و قهوه خورده و داستان نوشته‌اند نشست قهوه خورد. در همه جا کافه وجود دارد از کوچک‌ترین مکان تا روبه‌روی هر مکان دیدنی و جاذبه گردشگری و تاریخی در پاریس.

در پاریس باید کتاب‌های مشهور را به دست گرفت و قدم زد و هر آنچه که در کتاب‌ها و رمان‌های مشهور آمده را عین به عین در واقعیت دید. در این میان می‌توان به نزدیکی کلیسای مشهور نتردام رفت و سری به کتابخانه شکسپیر و شرکا زد همان کتابخانه‌ای که رمان آن نیز نوشته شده ونویسنده‌های زیادی در آن اقامت داشته‌اند البته این کتابخانه کوچک اکنون بیشتر به یک فروشگاه تبدیل شده تا کتابخانه با این وجود همیشه شلوغ است و می‌توان از کتابهای آن ساعتها استفاده کرد.

می‌توان در این شهر قدم زد و از آثار باستانی دیدن کرد و برای هر کدام حداقل یک روز زمان گذاشت. اگر کسی فکر می‌کند که یک روزه می‌تواند موزه لوور را ببیند سخت در اشتباه است. دیدن موزه بزرگ لوور حداقل دو روز زمان می‌خواهد به خصوص برای ایرانی‌هایی که علاقه مند به تمدن ایران، مصر و بین‌النهرین هستند، دیدن جاذبه‌های این بخش‌ها از موزه می‌تواند بسیار وقت گیر باشد.

جاذبه دیگری که خیلی زمان خواهد برد گورستان پرلاشز است که در آن افراد مشهور زیادی دفن هستند از صادق هدایت نویسنده ایرانی گرفته تا نویسندگان مشهور جهان مانند بالزاک و برخی از افراد سیاستمدار. اما در این گورستان که هر سنگی بر گوری از آن خودش به تنهایی یک موزه است، می‌توان قبر افرادی را دید که به تازگی دفن شده‌اند. گردشگران ممکن است در زمان بازدید از این گورستان به مراسم خاکسپاری نیز برسند در آن صورت می‌بایست احترام این مراسم را داشته باشند و بدانند که هر کسی اجازه ورود به این مراسم را ندارد و نزدیکان متوفی نیز لباس رسمی‌و خاص می‌پوشند. در این گورستان باید یک روز زمان گذاشت چون هم خیلی بزرگ است و هم دیدنی. این گورستان ورودی ندارد و تا هشت شب نیز باز است.

در پاریس مراقب باشید سرتان کلاه نرود بلیت‌های زیادی با تنوع بسیار در فرودگاه و متروی این شهر گردشگری به فروش می‌رسد که باید بدانید هر کدام به چه منظور طراحی شده است. برخی از آنها تنها برای مترو قابل استفاده است و اگر از آن برای سوار شدن در اتوبوس استفاده کنید نقره داغ خواهید شد.

در مترو و یا در اتوبوس مامورانی با لباس شخصی حضور دارند که شما فکر می‌کنید مسافر هستند آنها یک دستگاه در اختیار دارند و اگر بدانند که شما به هر دلیلی حتی سهوا نتوانسته اید بلیت خود را پرداخت کنید؛ همان جا جریمه ای 35 یوروی برای شما رد می‌کنند و مجبورتان خواهند کرد که همان جا پرداخت کنید که اگر نکنید این مبلغ به 85 یورو نیز می‌رسد! فرانسوی‌ها اهل قانون هستند و این موضوع اصلا برایشان اهمیتی ندارد که شما نتوانسته‌اید از کارت استفاده کنید و یا آن را داخل دستگاه کارت خوان اتوبوس بگذارید.

حتی در فرودگاه و مترو نیز تا پایان سفرتان بلیت استفاده شده را نگه دارید چون ممکن است از شما آن را طلب کنند و اگر نداشته باشید جریمه خواهید شد. برخی از این ماموران اصلا به ازای جریمه‌ای که برای گردشگران و شهروندان می‌نویسند حقوق می‌گیرند.

در پاریس ایرانی‌های زیادی زندگی می‌کنند منطقه 15 پاریس پر است از ایرانی‌های مقیم. در این منطقه می‌توان فروشگاههایی را دید که توسط ایرانی‌ها اداره می‌شود. از سوپرمارکت و فروشگاه دوربین و تجهیزات فیلمبرداری گرفته تا رستوران و فروشگاه صنایع دستی.

یکی از رستوران‌های ایرانی مشهور در پاریس هم متعلق به سورن خدابخشیان است که در منطقه موفتاغ پاریس درست در نزدیکی خانه همینگوی واقع شده است. در این خیابان و در رستوران«کلبه» می‌توان رد بوی کباب کوبیده را گرفت و از غذاهای ارمنی نیز چشید. در این خیابان تنها رستوران کلبه نیست بلکه مانند بسیاری از کشورهای دیگر این خیابان خودش یک جاذبه گردشگری غذایی است با رستوران‌های متنوع و زیاد.

در شهر پاریس مانند بسیاری از شهرهای گردشگری اتوبوس‌های مختلفی گردشگران را جابه جا می‌کند که مسیرهای گردشگری متفاوتی را تعریف کرده اند و هر کدام خدمات خاصی را ارائه می‌کنند برخی از آنها به صورت کاملا وی آی پی به گردشگران خدمات می‌دهند اطلاعات مربوط به این تورهای اتوبوسی در نزدیکی همه جاذبه‌های گردشگری قابل دریافت است.