لذت اقامت در سیاه‌چادر عشایری

جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰ 6 سال پیش

ورود گردشگر به کوهرنگ افزایش یافت

لذت اقامت در سیاه‌چادر عشایری

عصر سفر- ورود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است و این امر موجب رونق بخش گردشگری در این شهرستان شده است.

سرویس : ایرانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، چهارمحال و بختیاری استانی کوهستانی در دامنه رشته‌کوه زاگرس است که هر شهرستان آن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی را در دل خود جای‌داده است.

این استان با اقلیم متنوع دارای جاذبه‌های گردشگری است که در این میان شهرستان کوهرنگ از جذابیت بالایی برخوردار بوده و فصل تابستان فرصت بسیار خوبی برای مشاهده جذابیت‌های گردشگری این منطقه است.

این شهرستان دارای رودخانه، جنگل، چشمه، آبشار، بناهای تاریخی، قبرستان‌های تاریخی، سیاه‌چادرهای عشایری و... است. جنگل‌های بلوط در منطقه بازفت و وجود غارهای یخی از دیگر ظرفیت های این شهرستان است.

شهرستان کوهرنگ را می‌توان نمونه‌ای کامل از تمام پتانسیل‌های گردشگری و توریستی دانست که در ارتفاعات زاگرس قرار دارد و هر زیبایی طبیعی را می‌توان در این شهرستان پیدا کرد.

مهم‌ترین مناطق گردشگری این شهرستان شامل آبشار کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون، آبشار شیخ علیخان، جنگل‌های بلوط منطقه بازفت، چشمه دیمه، روستاهای تاریخی و بکر منطقه، روستای پله کانی سر آقا سید و... است.

سالانه مسافران و گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور راهی این منطقه می‌شوند و از زیبایی‌های گردشگری این منطقه لذت می‌برند.

بیش از 270 گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، ژاپن، روسیه، فرانسه و... از مناطق گردشگری  شهرستان کوهرنگ بازدید کردند
فرماندار شهرستان کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شهرستان کوهرنگ یکی از شهرستان های پر ظرفیت در بخش گردشگری است، بیان کرد: این شهرستان با داشتن جاذبه های گردشگری متنوع قطب گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

مرتضی زمانپور بیان کرد: در حال حاضر ورود مسافر  و گردشگر به این شهرستان افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 270 گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، ژاپن، روسیه، فرانسه و... از مناطق گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

وی بیان کرد: یک گروه گردشگری 10 نفره از کشور ژاپن نیز طی روز های اخیر از مناطق گردشگری این منطقه بازدید کردند.