سهم ۴۰ درصدی خطوط ریلی در سفر‌های حومه‌ای

جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰ 6 سال پیش

مدیرعامل راه‌آهن:

سهم ۴۰ درصدی خطوط ریلی در سفر‌های حومه‌ای

عصر سفر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شهر‌های بزرگ باید حداقل 40 درصد جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی انجام شود، گفت: هر سال یک میلیارد سفر حومه‌ای در تهران صورت می‌گیرد که از این میزان تنها 40 درصد از طریق خطوط ریلی انجام می‌شود.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید محمد‌زاده بیان کرد: تکمیل راه‌آهن چابهار-زاهدان نه تنها برای مسئولان کشور، بلکه برای همسایگان ایران نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه دولت همه تلاش خود را برای تامین منابع این طرح به کاربسته است، اضافه کرد: طی سه سال گذشته بیش از یک‌هزار میلیارد تومان از سوی دولت به این خط ریلی اعتبار نقدی تزریق شده است.

مدیرعامل راه‌آهن با یادآوری اینکه در سال گذشته 60 هزار تن کالا از طریق خط ریلی زاهدان - میرجاوه جابه‌جا شده است، گفت‌: پیش بینی می‌شود که امسال میزان جابه‌جایی ریلی بار از طریق این خط ریلی افزایش یابد.

محمدزاده با اشاره به اینکه خط زاهدان - میرجاوه از کیفیت مطلوب برخوردار نیست، افزود: به همین دلیل با وجود کمبود اعتبارات بهسازی این خط ریلی آغاز شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

وی همچنین از تدابیر وزارت راه و شهر‌سازی برای جابه‌جایی ریلی زائران پاکستانی خبر داد و گفت: کمتر از دو ماه آینده تصمیمات و اخبار مربوط به این تدابیر اطلاع رسانی و اعلام خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن در ادامه فعالیت 40 هزار نفر در راه‌آهن استان سیستان و بلوچستان را نشان دهنده تلاش این شرکت برای توسعه ریلی استان عنوان کرد.

محمد‌زاده با اشاره به سهم 10 تا 12 درصدی حمل و نقل ریلی مسافر در کشور، اضافه کرد: در حال حاضر حمل و نقل جاده‌ای سهم بیشتری را به خود اختصاص داده و این در حالی است که بر اساس برنامه ششم توسعه باید 20 درصد جابه‌جایی مسافر در کل کشور از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی انجام شود.

توسعه خطوط حومه‌ای زمینه‌ساز افزایش جابه‌جایی مسافر

وی با اشاره اقدامات راه‌آهن در زمینه حمل و نقل حومه‌ای در شهر‌های بزرگ، گفت: با توسعه حمل و نقل حومه‌ای جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی افزایش خواهد یافت.

محمد زاده با تاکید بر اینکه در شهر‌های بزرگ باید 40 درصد جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی انجام شود، خاطر نشان کرد: هر سال یک میلیارد سفر حومه‌ای در تهران صورت می‌گیرد که از این میزان تنها 40 درصد از طریق خطوط ریلی انجام می‌شود؛ بنابراین گزارش بازدید از ایستگاه باری و بررسی نواقص موجود در آن، کلنگ زنی خط فرعی 5/7 کیلومتری از ایستگاه باری به سیلوی وحدت زاهدان، بازدید از ایستگاه جیگولی - انتهای خط چابهار قطعه هشت، بازدید از ایستگاه زاهدان و طرح‌های در دست اجرا، افتتاح آشیانه کایرو، آغاز پوشش مخابراتی همراه اول به طول 100 کیلومتر و نشست توسعه حمل و نقل صنعت ریلی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه محمد‌زاده به زاهدان بود.