دو ایستگاه متروی کرج تا اواسط شهریور آینده افتتاح می‌شود

سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹:۰۰ 6 سال پیش

صلواتی خبر داد:

دو ایستگاه متروی کرج تا اواسط شهریور آینده افتتاح می‌شود

عصر سفر- سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرج در ارتباط با طولانی‌شدن زمان بهره‌برداری مترو گفت: تا 16 ماه آینده دو ایستگاه از متروی کرج به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایلنا، علی اصغر صلواتی گفت: خط 2 قطار شهری از خیابان شهید بهشتی تا امتداد میدان شهید سلطانی از سال 83 آغاز شده و علت اصلی عدمِ پیشرفت تامین نشدن منابع مالی است.

صلواتی، افزود: در پروژه‌های کلان مثل قطار شهری کرج هزینه‌ای معادلِ هزار میلیارد در هر سال مورد نیاز است که در توان شهر و دولت نیست و باید یک اسپانسر یا فاینانسور برای تامین منابع مالی مشخص شود.

وی ادامه داد: در قراردادِ سال 86 که با شرکت‌ها دیده شده تزریق بودجه با فاینانسور انجام نشد که شرایط اقتصادی کشور علت اصلی عدم تامین مالی بود، فاینانسور پروژه یکی از بانک‌های اتریشی بود که این موضوع به دلیلِ تحریم هایی که وجودداشت محقق نشد.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج درباره چگونگی تامینِ منابع مالی پروژه قطار شهری، گفت: بودجه قطار شهری باید 50 درصد توسط دولت و 50 درصد توسط شهرداری تامین شود که در شرایط اقتصادی موجود در توان شهرداری و دولت نیست.

وی نیاز کل پروژه قطار شهری کرج را چهار هزار میلیارد تومان عنوان کرد . یادآور شد: دو هزار میلیارد تومان از این منابع باید از سوی شهرداری و دو هزار میلیارد تومانِ دیگر باید از سوی دولت تامین شود. تاکنون برای کل پروژه 310 میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفته که تاخیر در پروژه، هزینه ها را دو برابر کرده است.

به گفته صلواتی؛ خط 2 قطار شهری کرج سال 84 آغاز به کار کرده و سال 86 به شرکت های پیمانکاری واگذار شد که تا کنون 33 درصد پیشرفت داشته است.

این مسئول با اشاره به رشد مناسبِ پروژه قطار شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج، ادامه داد: با اصلاح قیمتِ پیمان و بروزرسانی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، اکنون 25 جبهه کاری فعال شده و 500 نیرو با 300 دستگاه ماشین آلات مشغول به کار هستند که با تزریق بودجه مناسب، تعدا نیروها به سه هزار نفر خواهد رسید.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در پایان تاکید کرد: تا 16 ماه آینده دو ایستگاه از مترو کرج به صورت آزمایشی فعال خواهد شد و تا سال 1400 نیز بخش عمده ای از ایستگاه ها به بهره برداری می رسد.