دیلمان شهر رویایی برای سفر در تابستان

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰ 6 سال پیش

معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران؛

دیلمان شهر رویایی برای سفر در تابستان

عصر سفر- دیلمان شهری است در شهرستان سیاهکل استان گیلان که در شمال ایران در ارتفاع از سطح دریا 2200–2500 واقع شده است.

سرویس : ایرانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از میزان، دیلمان شهری است در شهرستان سیاهکل استان گیلان که در شمال ایران در ارتفاع  از سطح دریا 2200–2500 واقع شده، این منطقه جلگه‌ای آب و هوای بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث شده که در بین گردشگران محبوب داشته باشد.

دیلمان دارای کوهی زیبا و پربرف است که کوه درفک نامیده می‌شود و البته منظره زیبایی را نیز در این منطقه ایجاد کرده است. تماشای قله سفید رنگ درفک بین سرسبزی جنگل بسیار هیجان‌انگیز است. لازم به ذکر است که این کوه از لحاظ کوهنوردی و غارنوردی جالب توجه است.

در این کوه دو غار معروف وجود دارد که ویژگی آن‌ها به شکل سنگ‌ها و قندیل‌هایشان مربوط می‌شود. یکی از این غار‌ها دارای سنگ‌هایی به شکل انسان و حیوانات مختلف است و غار دیگر نیز به قندیل‌های یخی شهرت دارد.

این شهر علاوه بر آب و هوای خوب و مناظر بکر و زیبا، دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی است که از این بین می‌توان به آبشار لونک، قلعه کو‌تی، تی تی کاروانسرا، قلعه گرما‌ور، حمام تاریخی دیلمان، امام‌زاده سید صالح، امام‌زاده سید ابراهیم، امام‌زاده سید اسماعیل، بقعه امام‌زاده تورار، قلعه کوتول شاه، منطقه گردشگری ابی نام، منطقه باستانی کوه پس، غار اسپهدان و غار لوعلی اشاره کرد.

این شهر علاوه بر مناظر طبیعی دارای تاریخی کهن است به گونه ای که یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های بشر به حساب می رود که بر اساس آثار مختلفی نظیر ابزار و ظروف مسی، مفرغی و سفالی که در این منطقه یافت شده است می‌توان پی برد که زندگی غارنشینی از 2000 سال پیش از میلاد در این منطقه وجود داشته است.