کیوتوی ژاپن، بهشت دوچرخه سواران

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰ 6 سال پیش

کیوتوی ژاپن، بهشت دوچرخه سواران

عصر سفر- شاید بدانید که در ژاپن قطارهای مدرن و بسیار پرسرعتی وجود دارند که طی چند دقیقه مسافران را از شهری به شهر دیگر می‌برند؛ اما دوچرخه نیز از مهمترین وسایل نقلیه در ژاپن به شمار می‌آید تا اندازه‌ای که توکیو، پایتخت این کشور به بهشتی برای دوچرخه‌سواران تبدیل شده است.

سرویس : جهانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خبرآنلاین، دوچرخه‌سواری در کیوتو حس لذتبخشی دارد؛ تصور کنید که می‌توانید با دوچرخه خود از کنار رودخانه‌ها گذر کرده و وارد تونل‌ها شوید یا به پارک‌ها رفته و از عطر درختان بامبو لذت ببرید یا از نزدیک نظاره‌گر رشد شکوفه‌های درختان گیلاس باشید.

در کیوتو مسیرهای دوچرخه‌سواری متعددی وجود دارد که کار را برای دوچرخه‌سواران آسوده کرده است؛ بنابراین اگر علاقه‌مند هستید که با خیالی آسوده در پایتخت شلوغ ژاپن بگردید و منتظر وسایل نقلیه عمومی نشوید، دوچرخه‌سواری یکی از بهترین روش‌ها برای شماست. در ادامه بیشتر به بررسی دیگر دلایلی که کیوتو را به بهشتی برای دوچرخه‌سواران تبدیل کرده می‌پردازیم.

1-همه جا امکان اجاره کردن دوچرخه وجود دارد

با فرض این که هیچ چمدان یا کیف بزرگی همراه ندارید اجاره کردن دوچرخه یکی از بهترین راه‌ها برای گشت و گذار در کیوتو به شمار می‌آید. امکان اجاره‌ی دوچرخه در بسیاری از نقاط کیوتو وجود دارد که از مشهورترین آن‌ها ایستگاه‌های قطار است. شما می‌توانید هنگام اجاره دوچرخه، نقشه مسیرهای مناسب برای دوچرخه‌سواری را نیز دریافت کنید. شرکت‌های مختلفی در زمینه اجاره‌ی دوچرخه به مسافران در این شهر فعالیت می‌کنند اما معروفترین آن‌ها Kyoto Cycling نام دارد.

2-بومیان از دوچرخه استفاده می‌کنند

وقتی در کیوتو دوچرخه کرایه می‌کنید تازه شبیه به بومیان این شهر شده‌اید. این شهر کاملا برای دوچرخه‌سواری مناسب سازی شده است. کیوتو جمعیت زیادی دارد و اتومبیل سواران باید ساعت‌ها در ترافیک باشند اما با دوچرخه به سرعت و راحتی می‌توان به مقصد رسید. البته نباید از یاد برد که در سال‌های گذشته به دلیل ازدیاد دوچرخه‌سواران در این شهر گاهی آنها نیز در ترافیک می‌مانند.

علاوه بر مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری در برخی از پیاده‌روها نیز امکان ورود دوچرخه وجود دارد؛ این پیاده‌روها دارای تابلوهای مخصوصی هستند و دوچرخه‌سوار باید در آن سمتی از پیاده‌رو که نزدیک به خیابان است، حرکت کند. در کیوتو دوچرخه‌های زیادی وجود دارد تا اندازه‌ای که برای پارک دوچرخه‌ها پارکینگ‌های مخصوصی تدارک دیده شده است و از همه بهتر این که اغلب این پارکینگ‌ها رایگان هستند. در هنگام پارک دوچرخه باید خوب دقت کنید تا در مکان‌های تعبیه شده برای این کار دوچرخه خود را قرار بدهید، در غیر این صورت جریمه شده و پلیس دوچرخه شما را می‌برد.

3-کیوتو پر از دوچرخه است

یکی از بالاترین لذت‌ها در دوچرخه‌سواری راندن این وسیله در محله‌های زیباست. در کیوتو رودخانه‌هایی جریان دارند که امکان دوچرخه‌سواری در کنارشان مهیا شده است. یکی از مهمترین رودهای این شهر کامو نام دارد که از هر دوسوی آن امکان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارد، این رودخانه بسیار زیباست و درختان و گیاهان رنگارنگی در جوارش وجود دارد. وجود کانال‌های آبی متعدد و رودهای زیبا سبب شدند تا کیوتو به یکی از بهترین مکان‌های جهان برای دوچرخه‌سواری تبدیل شود.

4-راحت ترین روش برای رفتن بهImperial Park دوچرخه سواری است

یکی از مهمترین دیدنی‌های کیوتو کاخ امپراتوری است این کاخ محوطه‌ی بزرگ و بسیار زیبایی دارد که آن را با نام امپریال پارک Imperial Park می‌شناسند. در طی روز برای رسیدن به این جاذبه‌ی دیدنی شاید مجبور شوید که 40 دقیقه را در ترافیک سپری کنید اما با دوچرخه خیلی راحت و سریع به کاخ امپراتوری کیوتو خواهید رسید. لازم است ذکر کنیم که ورود به محوطه‌ی اصلی و کاخ امپراتوری با دوچرخه امکان‌پذیر نیست اما می‌توانید با دوچرخه پارک را بگردید و از زیبایی‌های اطراف کاخ لذت ببرید. اگر در امتداد رودخانه‌ی کامو دوچرخه‌سواری می‌کنید باید بدانید که در نهایت از پارک امپراتوری و باغ گیاهشناسی کیوتو عبور خواهید کرد. باغ گیاهشناسی کیوتو نیز بسیار معروف است و حدود 100000 گیاه در آن نگهداری می‌شود.

5-دوچرخه سواری بهترین راه برای بازدید از معابد است
در ژاپن معابد زیادی وجود دارد که یکی از معروفترین آن‌ها کیناکاکو-جی نام دارد. این معبد که مخصوص عبادت بوداست دیدنی‌های بسیاری را در خود جای داده برای مثال قسمت زیادی از آن طلاکاری شده و مجسمه‌های فاخری در آن در معرض دید عموم قرار دارد. نام این معبد در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

بعدازظهر بهترین زمان برای بازدید از معبد کیناکاکو-جی به شمار می‌آید زیرا در این زمان نور خورشید با دیوارهای زرین این عبادتگاه برخورد کرده و جلوه‌ی بنا را دوچندان می‌کند. این عبادتگاه فاصله‌ی کمی با کاخ امپراتوری کیوتو دارد و اگر دوچرخه داشته باشید می‌توانید خیلی سریع پس از بازدید از این معبد از کاخ امپراتوری و یا سایر جاذبه‌های این دیار هم دیدن کنید.

6- با دوچرخه به کافه ها بروید
وقتی در کیوتو دوچرخه‌سواری می‌کنید با سرعت بیشتری به مکان‌های مختلف خواهید رسید. از جمله محبوبترین مکان‌ها نزد گردشگران و بومیان کیوتو کافه‌ها و بارهای گوناگون است پس خود را به یک نوشیدنی ناب میهمان کنید. نکته خوب این است که امکان پارک دوچرخه روبه‌روی بارها در هنگام شب وجود دارد و لازم نیست در جستجوی مکان مناسب برای پارک دوچرخه باشید. با این حال از یاد نبرید که اگر کسی نوشیدنی الکلی مصرف کرده باشد اجازه دوچرخه‌سواری نخواهد داشت.

7-امکان خروج از شهر با دوچرخه وجود دارد
بهترین نکته درباره‌ی دوچرخه‌سواری در کیوتو سرعت در سفر است زیرا با دوچرخه هم از اتومبیل‌سواران سریع‌تر حرکت خواهید کرد و هم از افراد پیاده. اگر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید می‌توانید در عرض چند ساعت از مکان‌های دیدنی متعددی بازدید کنید برای مثال Golden Temple یا همان معبد طلایی و جنگل بامبو فاصله‌ی زیادی از هم ندارند و مسیر دوچرخه‌سواری میان این دو مکان نیز بسیار زیباست. تنها باید مسیر درست را انتخاب کرده و دوچرخه خود را بردارید.