سقوط بالگرد در تاجیکستان ۵ کشته برجای گذاشت

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰ 6 سال پیش

سقوط بالگرد در تاجیکستان ۵ کشته برجای گذاشت

عصر سفر- سقوط یک بالگرد حامل 18 گردشگر روسی، بلاروسی و اسپانیایی در تاجیکستان، پنج تن از آنها را به کام مرگ برد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، سخنگوی کمیته اورژانس تاجیکستان اعلام کرد که این بالگرد عصر یکشنبه هنگام حمل کوهنوردان گردشگر خارجی بر فراز کوه های پامیر دچار حادثه شد و سقوط کرد.
وی علت این حادثه را وزش باد شدید و کور شدن میدان دید خلبان این بالگرد از نوع آم آی -8 اعلام کرد و افزود: خلبان در حال باز گرداندن 13 کوهنور روسی، 1 بلاروسی و یک اسپانیایی به کمپ کوهستانی آنها بود که در فاصله 7 هزار 495 متری از زمین در نزدیکی قله سامانی در پامیر دچار این حادثه شد.
سخنگوی کمیته اورژانس تاجیکستان سه تن از قربانیان این حادثه را روس و 2 تن دیگر را نیز خدمه تاجیکی این بالگرد گردشگری معرفی کرد و افزود: بالگرد امداد و نجات و تیم تجسس آن دیروز دوشنبه بعد از چند ساعت تلاش موفق شد با یافتن 12 کوهنورد و یک خدمه دیگر آنها را از محل حادثه به بیمارستان های دوشنبه منتقل کرده و جان آنها را نجات دهد.
براساس این گزارش، قله سامانی در زمان اتحاد جماهیر شوروی به عنوان بلندترین قله این کشور به قله استالین معروف بود و در سال 1962 (1341) به قله کمونیسم تغییر نام یافت، اما بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و استقلال تاجیکستان در سال 1991 (1370) سرانجام در سال 1998 (1378) به قله سامانی از سلسله حاکمان تاریخی این کشور تغییر نام یافت.