تاثیر مثبت افزایش نرخ دلار بر افزایش تعداد گردشگران خارجی

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۰۰ 6 سال پیش

تاثیر مثبت افزایش نرخ دلار بر افزایش تعداد گردشگران خارجی

عصر سفر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: تاثیر افزایش نرخ دلار برای بازار گردشگری تاکنون مثبت بوده است و در 2 ماه اخیر نسبت به سال گذشته با افزایش گردشگر روبرو بوده‌ایم.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» بهنقل از ایسنا، ابوالفضل مکرمی‌فر در جریان بازدید از تحریریه این خبرگزاری، اظهار کرد: بیشتر این گردشگران عرب زبان و شیعه هستند که با توجه به ارزان شدن سفر به ایران از این سفر بیش از گذشته استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت گردشگران نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، از 11 الی 15 شهریور ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد بعد از یک دهه توقف برگزار می‌شود.

مکرمی‌فر تصریح کرد: وسعت این نمایشگاه در مساحت 25 هزار متر شامل صنایع دستی استان‌های کشور، تجهیزات هتل‌داری، واحدهای اقامتی، دفاتر خدمات مسافر، آیین‌ها و نواها است و همچنین بخشی از نمایشگاه به محصولات غذایی استان اختصاص دارد.

وی افزود: دو همایش سرمایه‌گذاری، در حاشیه این نمایشگاه طی دو روز متوالی برگزار می‌شود. شهرستان‌های استان هم در این نمایشگاه حضور  دارند و تمام داشته‌های خود در خصوص میراث فرهنگی و صنایع گردشگری حاضر کرده و در این نمایشگاه در معرض دید قرار خواهند داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: حدود 20 کشور خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و دعوت‌نامه‌ها برای آن‌ها ارسال شده است، تاکنون حضور 10 کشور در آسیای میانه از جمله افغانستان، ترکیه، تاجیکستان، کویت، عمان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و دو کشور دیگر در نمایشگاه قطعی شده است.

مکرمی‌فر بیان کرد: این نمایشگاه تجلی تمدن و فرهنگ استان خراسان رضوی است و ما تلاش کرده‌ایم تا از تمام ظرفیت‌های بخش‌های سه‌گانه اداره کل برای ارتقای برگزاری این نمایشگاه استفاده کنیم و امیدواریم بتوانیم ابعاد مفید و تاثیرگذاری را به این رویداد اضافه کنیم.