بیش از ۷۰ درصد بلیت های هواپیما، غیرچارتری عرضه می شود

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷:۰۰ 6 سال پیش

سخنگوی هواپیمایی کشوری:

بیش از ۷۰ درصد بلیت های هواپیما، غیرچارتری عرضه می شود

عصر سفر- مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت های هواپیمایی بیش از 70 درصد بلیت هواپیما را به صورت غیرچارتری و تابع مقررات تغییر و ابطال به متقاضیان عرضه می کنند.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، رضا جعفرزاده روز شنبه اظهار داشت: سیاست های چند سال اخیر سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هوایی بر توزیع و ارائه بلیت های خود به صورت غیرچارتری است.
وی افزود: بخش هوایی همه ظرفیت های موجود خود را به کار گرفته تا پاسخگوی تقاضاها در این بخش باشد و سازمان هواپیمایی کشوری نیز با هماهنگی دیگر دستگاههای نظارتی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: این سازمان نظارت های خود را از طریق بازرسان دفتر نظارت بر مراکز توزیع بلیت هواپیما و گزارش های مردمی انجام می دهد.
وی یادآور شد: نوسان های ارزی آثار زیادی بر قیمت بلیت هواپیما داشته و شرکت های هواپیمایی با هدف رعایت ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری برای حفظ ایمنی پروازها متحمل هزینه های می شوند که درصد بالایی از آن به شکل ارزی است.
جعفرزاده ادامه داد: با توجه به تغییرات نرخ ارز، سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس وظیفه حاکمیتی و نظارتی که بر عهده دارد، مشکلات شرکت های هواپیمایی ناشی از مسایل ارزی را با مسئولان مرتبط مطرح کرده که مورد قبول قرار گرفته و انتظار می رود این تصمیم ها هرچه زودتر عملیاتی شود.
وی برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده موردی به بهانه نوسان های ارزی، از متقاضیان بلیت هواپیما خواست از مراکز معتبر و دارای مجوز که فهرست آنها روی تارنمای سازمان هواپیمایی کشوری موجود است خریداری و هرگونه تخلف احتمالی موضوع را از طریق سامانه www.cao.ir اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر برخی شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی به بهانه افزایش نرخ ارز، بهای بلیت های خود را افزایش داده اند که نارضایتی مردم را در پی داشته است.
در عرضه بلیت به شکل چارتر، آژانس‌های مسافرتی تعدادی از بلیت ‌های برخی از مسیرها مثل سفرهای زیارتی به شهر مشهد که در تمام فصول مسافران زیادی دارد را به صورت عمده خریداری می‌کنند؛ بلیت چارتر قابل خریداری از شرکت‌های هواپیمایی نیست بلکه این نوع بلیط‌ها را تنها می‌توان از آژانس‌ها و شرکت‌های چارترکننده خریداری کرد.
به دلیل رزرو عمده بلیت‌ها از قبل و فروش آنها به مسافران در آینده، بهای این بلیت ‌ها را شرکت های چارترکننده تعیین می‌کنند و تعیین قیمت ها در اختیار شرکت‌های هواپیمایی نیست.