اعتصاب خلبانان در آلمان هزاران مسافر را سرگردان کرد

چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰ 6 سال پیش

اعتصاب خلبانان در آلمان هزاران مسافر را سرگردان کرد

عصر سفر- اعتصاب خلبانان و خدمه پروازی خطوط هوایی "رایان ایر" در آلمان باعث سرگردانی هزاران مسافر شد.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، این ایرلاین ایرلندی اعلام کرد به دلیل این اعتصابات مجبور به لغو 150 پرواز از 400 پرواز خود به مقصد آلمان یا از آلمان بوده شده است. رایان ایر این اقدام را غیر قابل قبول و غیر ضروری خوانده است و هشدار داده در صورت تداوم اعتصابات اقدام به تعدیل نیرو و بستن برخی از مراکز خود در آلمان خواهد کرد. اعتصاب خلبانان آلمانی به دعوت فدراسیون خلبانان و " وردی" آلمان صورت گرفت.

اعتصاب خلبانان آلمانی اندکی پس ازآن صورت می‌گیرد که این شرکت با اعتصابات مشابهی از طرف خدمه پروازی در کشورهای بلژیک، ایتالیا، هلند، اسپانیا و پرتغال مواجه شده بود. رایان ایر در ماه اوت با خلبانان ایتالیا برای پایان اعتصابات به توافق رسید که نخستین توافق با اتحادیه های کارگری در تاریخ این ایرلاین محسوب می‌شود. مارکوس وال- معاون اتحادیه خلبانان آلمان در واکنش به تهدید رایان ایر برای تعدیل نیرو گفت: این شیوه ای است که رایان ایر با کارکنانش برخورد می‌کند: فشار آوردن به آن ها و ترساندن از اخراج.

با این حال کنی جاکوب- مدیر بازاریابی این ایرلاین گفت: ما کسی را تهدید نکرده ایم بلکه اگر دست به اعتصاب بزنید دارای پیامدهای اقتصادی خواهد بود و در صورت تداوم آن مجبور به کاهش تعداد پایگاه ها و پرسنل خود در آلمان هستیم.

خلبانان به حقوق پایین خود در مقایسه با همکاران خود در دیگر ایرلاین‌ها اعتراض دارند. رایان ایر اما گفته که حقوق ها را افزایش داده و خلبانان آلمانی این شرکت در سال 190هزار یورو حقوق دریافت می‌کنند.