قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی تعدیل شد

پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰ 6 سال پیش

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی تعدیل شد

تخصیص نرخ ارز نیما برای شرکت‌های هواپیمایی

عصر سفر- اسعدی سامانی از برگزاری جلسه مسئولان بانک مرکزی و شرکت‌های هواپیمایی در هفته آینده خبر داد و گفت:‌ در این جلسه تثبیت نرخ‌های جدید بلیت هواپیما بررسی می‌شود.

سرویس : ایرانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از برگزاری جلسه با مدیران تمام شرکت‌های هواپیمایی و مسئولان بانک مرکزی در خصوص پرداخت ارز به نرخ سامانه نیما به شرکت‌های هواپیمایی در هفته آینده خبر داد و گفت: در این جلسه درباره چگونگی تحویل ارز نیما به شرکت‌ها و موارد مربوط به آن و همچنین تعیین قیمت‌های بلیت هواپیما بحث و گفتگو می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: تا به امروز قیمت تمامی بلیت های هواپیما با تمامی مسیرها با نرخ ارز نیما تعیین می‌شد و در این جلسه از تثبیت قیمت بلیت هواپیما صحبت می‌شود.

سامانی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته به دلیل نوسانات ارز، قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی چندین برابر شده بود، افزود: با تخصیص ارز به نرخ سامانه نیما قیمت بلیت هواپیما در برخی از مسیرها کاهش چشم گیری داشت و شرکت‌های هواپیمایی نیز به دلیل کاهش مسافران هوایی از قیمت‌های جدید این بلیت ها استقبال کردند.

وی تاکید کرد: تمامی شرکت‌های هواپیمایی هم اکنون قیمت‌های جدید خود را با نرخ نیما تعیین می‌کنند و در سایت‌های خود قیمت‌های جدید را درج کرده‌اند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه شواهد موجود نشان می‌دهد که نرخ ارز به قیمت سابق باز نمی‌گردد، افزود: بنابراین هم اکنون قیمت‌های بلیت هواپیما نیز به روال سابق باز نمی‌گردد، تنها چند درصدی نسبت به قیمت دو ماه گذشته کاهش می‌یابد.