تصاویر جذابیت‌های مسقط، تاج پادشاهی عمان

پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸:۰۰ 6 سال پیش

تصاویر جذابیت‌های مسقط، تاج پادشاهی عمان

عصر سفر- شهر مسقط در استانی به همین نام در پادشاهی عمان واقع شده است. با وجود پیشرفت‌هایی که در چند سال اخیر در عمان شاهدش بودیم، اما مردم مسقط توانسته‌اند هنوز هم حال‌و‌هوای سنتی و فرهنگ اصیلشان را حفظ کنند. بد نیست بدانید که مسقط از نظر لغوی به معنای لنگرگاه امن است و این نام ریشه در پیشینه این دیار دارد زیرا مسقط از سال‌ها پیش لنگرگاه معروفی به شمار می‌آمد.

سرویس : جهانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خبرآنلاین، گردشگران به این شهر می‌روند تا از دیدن بناهای تاریخی لذت ببرند و با حال و هوای شهر بیشتر آشنا شوند. از مهم‌ترین دیدنی‌های مسقط می‌توان به رویال اپرا هاوس، موزه ملی، مسجد سلطان قابوس، مسجد محمد الامین و... اشاره کرد.

به طور کلی می‌توان تفریحات موجود در شهر مسقط را به چند بخش مختلف تماشای بناهای تاریخی، سرگرمی‌های هیجانی مانند سافاری و فعالیت‌های آرامشبخش همانند ساحل‌گردی تقسیم کرد؛ همچنین کسانی که مسقط را برای سفر انتخاب می‌کنند می‌توانند ساعت‌ها در بازارهای محلی گردش کرده و سوغاتی‌های جذابی را تهیه کنند؛ جواهرات دست ساز و لوازمی که برای تزیین شتر از آن‌ها استفاده می‌کنند از محبوب‌ترین وسایلی هستند که در این بازارها عرضه می‌شوند؛ همچنین مساجد زیبایی در این دیار وجود دارد که از میان آن‌ها مسجد جامع سلطان قابوس از هم‌نظیرانش محبوب‌تر است.

مسقط نکات جذاب دیگری نیز دارد که گردشگران را به سوی خود می‌کشاند برای مثال غذاهایی در این شهر آماده می‌شود که نمی‌توان به‌راحتی از آن‌ها گذشت، این غذاها که اغلبشان دریایی هستند طرفداران بسیاری دارند و در سفر به مسقط حتما باید آن‌ها را امتحان کرد. اگر تجربه سفر به شهر زیبای مسقط را دارید یا به دیگر نقاط عمان سفر کرده‌اید نظرها و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. منتظر دیدگاه‌ها و سفرنامه‌های شما خوبان هستیم.