۱۰۰ گردشگر خارجی از عزاداری یزدی ها در مسجد حظیره دیدن کردند

چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳:۰۰ 6 سال پیش

۱۰۰ گردشگر خارجی از عزاداری یزدی ها در مسجد حظیره دیدن کردند

عصر سفر- حدود 100 گردشگر خارجی امروز ( چهارشنبه ) با حضور در مسجد روضه محمدیه (حظیره) یزد از عزاداری روز تاسوعا ( نهم محرم) مردم این شهر در قالب هیات های مذهبی فیلم و عکس تهیه و از نزدیک آیین سنتی این روز را مشاهده کردند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، اغلب این گردشگران شهروندان اسپانیا، آلمان، ایتالیا، روسیه، فرانسه و لهستان بودند که با برنامه ریزی کمیته گردشگری مذهبی - معنوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در مسجد حظیره حضور یافتند.
گردشگران خارجی با حضور در حسینیه حاجی یوسف یزد با غذای نذری پذیرایی شدند.
آنها سه شنبه شب از عزاداری سنتی جوش دوره در حسینیه بزرگ روستای خویدک بخش مرکزی یزد با قدمت 150 ساله دیدن کردند و قرار است عزاداری مردم شهرهای اشکذر، اردکان و مهریز در روز عاشورا را نیز از نزدیک مشاهده کنند.
در دهه نخست محرم سال گذشته، 890 گردشگر از 26 کشور با حضور در مناطق مختلف یزد از نزدیک شاهد عزاداری سنتی مردم این استان بودند.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت کهن و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران ، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
200 هکتار از 750 هکتار بافت تاریخی شهر یزد 18 تیر 1396 در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در کراکوف لهستان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر این استان در فهرست میراث جهانی ثبت شد، که پیش از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.