آمار گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی ۳۰درصد افزایش یافت

سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴:۰۰ 6 سال پیش

آمار گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی ۳۰درصد افزایش یافت

عصر سفر- معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از افزایش حدود 30درصدی آمار گردشگران داخلی و خارجی ورودی به این استان طی فصل تابستان خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، فرشاد رستمی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: در تابستان امسال به دلیل رویداد بین المللی تبریز 2018 و بازتاب های تبلیغاتی آن، تعداد چهار میلیون و 402 هزار نفر گردشگر داخلی از اقصی نقاط ایران اسلامی به آذربایجان شرقی وارد شده و از آثار و ابنیه های تاریخی آن بازدید کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 42 درصدی دارد.
وی، آمار ورودی گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی طی همین مدت را 492 هزار و 500 نفر اعلام کرد که این آمار نیز نسبت به تابستان سال گذشته حدود 17 درصد افزایش نشان می دهد.
رستمی، اتباع کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، کشورهای عربی و برخی از اتباع اروپایی را عمده ترین گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان شرقی و تبریز اعلام کرد.
رستمی، افزایش نرح ارز را از جمله دلایل مهم در افزایش تعداد ورودی گردشگران خارجی به کشور و استان ارزیابی کرد که موجب رونق این صنعت می شود.
وی، میانگین ضریب اشغال مراکز اقامتی آذربایجان شرقی طی فصل تابستان را بیش از 76 درصد اعلام و اضافه کرد: در این زمینه ضریب اشغال هتل ها 68 درصد و هتل آپارتمان ها نیز معادل 85 درصد بوده است.
رستمی گفت: در حال حاضر مجموع مراکز اقامتی آذربایجان شرقی اعم از هتل ها، مهمان پذیرها، هتل آپارتمان ها و سایر مرکز 175 مورد است که علاوه بر این تعداد، 112 اقامتگاه بوم گردی نیز فعال می باشد.
وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مناطق و مقاصد مهم گردشگرپذیر ایران طی تابستان اخیر نام برد و اظهار داشت: رویداد تبریز 2018 و نیز بازتاب های رسانه ای آن تاثیر بسزایی در رشد و رونق صنعت گردشگری استان داشت.
رستمی با تاکید بر ظرفیت های بالای آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف گردشگری، یادآور شد: گردشگری سلامت، گردشگری تجاری، گردشگری تفریحی و حتی گردشگری مذهبی و دینی از جمله این مزیت هاست که می توان با برنامه ریزی های مختلف و متنوع نسبت به توسعه این صنعت پردرآمد اقدام کرد.
وی از اجرای طرح همیاری گردشگری با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در این طرح تلاش می شود از ظرفیت وسیع دانش آموزان برای توسعه گردشگری بهره ببریم.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، حضور در نمایشگاه های مختلف داخلی در شهرهای تهران و کیش، اجرای برنامه های شب تبریز در برج میلاد تهران و برگزاری جشنواره های مختلف بومی و محلی و صنایع دستی را از برنامه های اجرا شده این معاونت در راستای رشد و رونق گردشگری بیان کرد.