به گردشگری تهران هیچ توجهی نمی‌شود

سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰ 6 سال پیش

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران:

به گردشگری تهران هیچ توجهی نمی‌شود

عصر سفر- مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، گفت: متأسفانه هنوز باور نکرده‌ایم که تهران می‌تواند مقصد گردشگری باشد و به این شهر تنها به عنوان یک معبر نگاه می‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا در نشست تخصصی با خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری که با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی برگزار شد، در خصوص وضعیت گردشگری، گفت: گردشگران خارجی باید بدانند که مکان‌های دیدنی ما با چه شخصیت‌های تاریخی گره خورده است.

وی با بیان اینکه باید یک پکیج درست تبلیغاتی فراهم شود،‌گفت: ما در این زمینه نیاز به آدم‌های حرفه‌ای داریم، ورودی پروازهای خارجی به تهران است اما متأسفانه به گردشگری تهران هیچ توجهی نمی‌شود و ما هنوز باور نکرده‌ایم که تهران می‌تواند مقصد گردشگری باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر که تورهای تهران‌گردی برگزار می‌شود بیشتر مردم تهران از آن استقبال می‌کنند و این نشان می‌دهد که حتی تهرانی‌ها هم تهران را به خوبی نمی‌شناسند.

بزرگ‌نیا با طرح این سوال که چگونه باید تهران را مقصد گردشگری معرفی کنیم،‌گفت:‌یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد مربوط به خانه‌موزه‌ها است چون عمدتاً‌ این خانه‌موزه‌ها در دست سازمان فرهنگی هنری شهرداری است و این جزء تکلیف‌های ما است که موضوع خانه‌موزه‌ها را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما سند توسعه شهر تهران را تعریف کرده‌ایم،‌گفت: در این سند مشخص کردیم که اهداف استراتژیک ما در توسعه گردشگری تهران چیست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: من از سال 59 وارد تهران شدم و فکر می‌کردم به اندازه کافی تهران را می‌شناسم اما وقتی به میراث فرهنگی آمدم و در سمت فعلی مشغول به کار شدم چند پنج‌شنبه و جمعه را محله به محله تهران گشتم  و باید اعتراف کنم که پیش از این تهران را ندیده بودم.