افزایش ۳۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به خراسان‌جنوبی

چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲:۰۰ 6 سال پیش

افزایش ۳۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به خراسان‌جنوبی

عصر سفر- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال ورود گردشگر خارجی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 38 درصدی رشد داشته است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، «حسن رمضانی»، امروز(4 مهر)، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم در حوزه گردشگری ادعای موفقیت کنیم که رسانه‌ها یاری‌رسان ما در این خصوص باشند.

وی افزود: شعار امسال هفته گردشگری، «گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک»است، تصریح کرد: در هفته گردشگری امسال، 31 پروژه با یک‌ونیم میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد: در بخش خصوصی نیز 2.5 میلیارد تومان در خصوص تعدادی پروژه هزینه شده که در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رمضانی اظهار کرد: برای نخستین بار در سال گذشته،30 میلیارد ریال از اعتبارات شاخص استانی به حوزه گردشگری میراث‌فرهنگی استان تعلق گرفت که در زمینه تأمین آب، برق و گاز در مناطق گردشگری هزینه شده است.

وی تصریح کرد: از سال 93 تاکنون، 31 میلیارد و 673 میلیون ریال اعتبار ملی و 54 میلیارد و 427 میلیون ریال اعتبار استانی به این حوزه داده شده است.

وی گفت: فصل گردشگری در خراسان‌جنوبی از اواخر شهریورماه تا اواسط خردادماه‌ است که در روزهای گذشته دو تور گردشگری از کشورهای سوئیس و لهستان مهمان این استان بوده‌اند.

رمضانی اظهار کرد: از هفته گردشگری سال گذشته تا هفته گردشگری امسال، یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در بخش گردشگری هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل باغ عمارت معصومیه به هتل سنتی از پروژه‌های در دست اجراست که در مرحله پایانی قرار داشته و دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و امید است که در بهمن‌ماه امسال راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی افزود: عملیات اجرایی هتل سنتی در عمارت شوکت‌آباد نیز آغاز و فاز اول آن راه‌اندازی شده است و فاز دوم آن که ایجاد واحد اقامتی در هتل شوکت‌آباد است، در دست اقدام قرار دارد.

رمضانی از افتتاح نخستین کمپ بیابانی در دهسلم‌ نهبندان خبر داد و گفت: این کمپ و اقامتگاه بیابانی در روستای دهسلم‌ نهبندان با اعتبار 800 میلیون تومان از اعتبارات استانی و ملی است که در هفته گردشگری سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: افتتاح سه دفتر گردشگری و مسافرتی در شهرستان‌های بیرجند، بشرویه و طبس در هفته گردشگری سال جاری از دیگر برنامه‌های میراث‌ فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال ورود گردشگر خارجی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 38 درصدی رشد داشته است.

رمضانی یادآور شد: در هفته گردشگری امسال، کلنگ‌زنی هتل دو ستاره شهرستان فردوس با اعتبار 60 میلیارد ریال انجام می‌شود.