دریاچه فصلی کوه نگینی در کوهستان دنا

جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸:۰۰ 6 سال پیش

فرصت سفر به منطقه را از دست ندهید

دریاچه فصلی کوه نگینی در کوهستان دنا

عصر سفر- دریاچه کوه بخشی از طبیعت منطقه‌ی کوهستانی دنا است که در نزدیکی شهر زیبای سی سخت قرار دارد.

سرویس : ایرانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از میزان، کوه گل بخشی از طبیعت منطقه‌ی کوهستانی دنا است که در نزدیکی شهر زیبای سی سخت قرار دارد. این ناحیه که به دریاچه‌های گوناگون مزین شده  در اواخر زمستان تا اوایل بهار بر اثر بارش باران و ذوب شدن برف‌های ارتفاعات دنا پر آب می‌شوند و عمر آنها در برخی موارد کوتاه و یا حتی تا اواخر تابستان است.

دریاچه کوه یکی از زیباترین دریاچه‌های فصلی است که در فصل بهار و تابستان اطراف آن از انواع گل های شقایق و گیاهان وحشی و همچنین آویشن خوش عطر کوهستان مملو می شود، این منطقه از نظر پوشش گیاهی و جانوری غنی‌ترین منطقه‌ی دنای شرقی محسوب می‌شود زیرا در طول تابستان می‌توان پرندگان مهاجری همچون مرغابی، اردک کله سبز، درنا، لک لک، حواصیل، چنگر، خروس کولی و پرندگانی بومی دیگر را در اطراف آن به تماشا نشست.

یکی دیگر از زیبایی های این منطقه آبشاری به نام تنگه نمک است که در انتهای منطقه ی کوه گل و در تنگه ی نمک قرار دارد.

آب و هوای بسیار تازه و پاکیزه‌ی منطقه‌ی کوه دنا، محیطی عالی را برای تعطیلات به وجود آورده است. همچنین می‌توانید در شهر سی سخت سوغاتی‌هایی همچون عسل کوهی و انواع لبنیات مانند کشک، دوغ و قره قروت را به همراه ببرید. به علاوه وجود باغات فراوان انگور و سیب یکی دیگر از ویژگی‌های این نواحی به شمار می‌رود.

برای رسیدن به دریاچه ی کوه گل، راه شهر سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد را در پیش بگیرید. 8 کیلومتر آن طرف تر از سی سخت به منطقه ی کوه گل می رسید . حالا وقت آن است که پیاده روی را شروع کنید یک مسیر پیاده روی زیبا و بسیار هموار پیش روی شماست. به دلیل اینکه دریاچه در میان کوه ها قرار گرفته تا 50 متری دریاچه هم اثری از ان نمی بینید پس نگران نباشید و به راهتان ادامه دهید. پس از حدود 45 دقیقه به دریاچه می رسید.