‌امکان صدور ویزا در نقطه صفر مرزی وجود ندارد

جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶:۰۰ 6 سال پیش

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا:

‌امکان صدور ویزا در نقطه صفر مرزی وجود ندارد

عصر سفر- فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت: زائران حتما با ویزا و گذرنامه معتبر به مرزها مراجعه کنند چون امکان صدور ویزا در نقطه صفر مرزی وجود ندارد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا‌، سردار محسن فتحی زاده در حاشیه بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت، نظم و انضباط عبور زائران و ارائه خدمات در حوزه امنیتی تعریف شده، برای ایام اربعین را بر عهده دارد.

وی افزود: برای خدمات رسانی در این حوزه با طرح ریزی از ماه ها قبل نیروها مستقر و سعی شده تا با تجربه از اقدامات سال گذشته و رفع برخی کمبودها و مشکلات، امسال بتوانند قوی تر و با ارائه خدمات شایسته تر به هموطنان کارها را انجام دهند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا تصریح کرد:‌ روز 5 شنبه از مسیر و اقدامات قبل پایانه برای آماده سازی مواکب و لایه های کنترلی بازدید شد که خوشبختانه اقدامات خوبی انجام گردیده و تقریبا فرایند نهایی در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: تأکید کردیم که اشکالات موجود برطرف شود تا زائران راحت تر به پایانه مراجعه کرده و تردد آنها تسهیل شود.

فتحی با تأکید بر عدم وجود مشکل در مرزها عنوان کرد: برای تردد کامیون ها با مسئولان و کشور عراقی رایزنی‌هایی صورت گرفته تا ظرفیت پذیرش بارهای تجاری افزایش پیدا کند و تخلیه بار کامیون های به انتظار نشسته در پایانه انجام شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اضافه کرد: تا زمانی که تبادل کالا و پذیرش از طرف عراقی وجود دارد، باید تمام ظرفیت را به کار بگیریم تا مسیر عبور زائران به راحتی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه برای تخلیه بارها و ایجاد شرایط به منظور پذیرش بیشتر زائران به مدیران سفارش شده است، گفت: تأکید بر این است که زائران حتما با ویزا و گذرنامه معتبر به مرزها مراجعه کنند، چون امکان صدور ویزا در نقطه صفر مرزی وجود ندارد و اگر کسی مدارک معتبر به همراه نداشته باشد به عقب برگشت داده می شود.

فتحی در پایان با تأکید بر اینکه زائران باید ویزا و روادید را از دفاتر رسمی دریافت کنند، بیان کرد: هرچند به تمام این موارد رسیدگی و با افراد جاعل برخورد قضایی و انتظامی لازم خواهد شد ولی زائران باید با دقت بیشتری ویزا را از مراکز معتبر تهیه کنند.