بانوی خراسانی سفیر صلح موزه‌های ایران شد

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰ 6 سال پیش

بانوی خراسانی سفیر صلح موزه‌های ایران شد

عصر سفر- رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: سوسن نیک‌ذات بنیان‌گذار نخستین موزه بین‌المللی سیار سفیران فرهنگ صلح، از طرف ایکوم ایران و شورای بین‌المللی موزه‌ها به‌عنوان سفیر صلح معرفی شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، محمدرضا پهلوان با بیان این مطلب افزود: این ابلاغ  توسط  سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران و فرانسوا مرس رئیس ایکوفوم به وی اهدا شد.

وی ادامه داد: بخشی از آثار موزه سیار کودک (عروسک‌های قاشقی) در موزه ارداک مانوکیان موزه ارامنه در مکان کلیسای حضرت مریم برای بازدید میهمانان داخلی وخارجی سمپوزیوم ایکوفوم به نمایش در آمده است هم چنین این دوموزه تاکنون فعالیت های مشترکی در زمینه صلح با یکدیگر برگزار کرده اند.

سوسن نیک ذات پس از دریافت این ابلاغ گفت: انتخابم به عنوان سفیر صلح کودکان برای من همانند بال پروازی است که میتوانم برای ساختن جهانی شایسته برای کودکان سرزمین تلاش کنم.

وی با بیان این که جشن ویژه این ابلاغ برگزار خواهد شد، ادامه داد: نام موزه من سفیران فرهنگ صلح است و امروز مفتخرم که نام خودم نیز به واژه سفیر صلح مزین شد.

نیک ذات تصریح کرد: عروسک‌ها درموزه برای من حکم مقدسی دارند زیرا پیام و قصص کتب آسمانی و فرامین پیامبران الهی که صلح ودوستی است را در بین کودکان وجوامع ترویج می‌دهند.

موزه بین المللی سیار صلح و کودک اولین موزه سیار در خراسان رضوی و کشور است که با مجوز این سازمان، فعالیت های داخلی و خارجی صلح دوستانه خود را آغاز کرده است.