سهولت مسافران در پروازهای هوایی یا مدیریت ارز

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰ 6 سال پیش

دولت در برزخ تخصیص ارز؛

سهولت مسافران در پروازهای هوایی یا مدیریت ارز

عصر سفر- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سیاست نرخ شناور برای قیمت بلیط هواپیما به ایرلاین ها نیز صدمه و آسیب وارد می کند، زیرا افزایش قیمت بلیط موجب کاهش میزان مسافرت مسافران می شود.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خانه ملت، سیدکمال الدین شهریاری درباره رویکرد جدید سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر احتساب نرخ شناور برای تعیین قیمت نهایی بلیط هواپیما، گفت: سازمان هواپیمایی با تغییر استراتژی به دنبال تأمین ارز مورد نیاز ایرلاین ها است، از این رو طبق سیاست جدید، شرکت های هواپیمایی می تواند ارز مورد نیاز را از سامانه نیما و در صورت عدم ارائه این ارز از سوی بانک مرکزی ارز را از بازار آزاد تأمین کنند.

حمل و نقل هوایی نسبت به حمل و نقل های جاده ای و ریلی ارز بری بیشتری دارد

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت های هواپیمایی بر اساس تکنولوژی مورد استفاده در هواپیما نیازمند تأمین و هزینه کرد ارز برای خرید تجهیزات مورد نیاز هستند. به طوری که طبق آمارها، حمل و نقل هوایی نسبت به حمل و نقل های جاده ای و ریلی ارز بری بیشتری دارد.
سیدکمالدالدین شهریاری

تناسب تأمین ارز ایرلاین ها با قیمت نهایی بلیط هواپیما

وی ادامه داد: قطعا به هر میزانی که دولت بتواند ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی را با قیمت پایین تر تأمین کند، به همان میزان قیمت خدمات ارائه شده از سوی ایرلاین ها کاهش می یابد، اما اگر این شرکت ها مجبور به تأمین ارز با قیمت بالا شوند، به همان میزان قیمت بلیط بالا می رود.

دولت باید میان سهولت مسافران در پروازهای هوایی و مدیریت ارز یکی را انتخاب کند

شهریاری افزود: دولت باید انتخاب کند که برای سهولت مسافران در حمل و نقل هوایی یک مقدار ارز اختصاص دهد و یا اینکه به خاطر مدیریت ارز و اولویت های دیگر، ارز مورد نیاز را در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار ندهد که در این صورت قیمت بلیط افزایش پیدا می کند و مردم نیز باید با این قیمت خود را تطبیق دهند.

سیاست نرخ شناور برای قیمت بلیط هواپیما به معنای آزادسازی قیمت ها است
سیاست نرخ شناور برای قیمت بلیط هواپیما به معنای آزادسازی قیمت ها است و شرکت های هواپیمایی بر اساس هزینه تمام شده، قیمت بلیط را اعلام می کنند که قطعا در این راستا باید شاهد افزایش قیمت باشیم

وی ادامه داد: سیاست نرخ شناور برای قیمت بلیط هواپیما به معنای آزادسازی قیمت ها است و شرکت های هواپیمایی بر اساس هزینه تمام شده، قیمت بلیط را اعلام می کنند که قطعا در این راستا باید شاهد افزایش قیمت باشیم.

سیاست نرخ شناور به ایرلاین ها صدمه و آسیب وارد می کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سیاست نرخ شناور برای قیمت بلیط هواپیما به ایرلاین ها نیز صدمه و آسیب وارد می کند، زیرا افزایش قیمت بلیط موجب کاهش میزان مسافرت مسافران می شود.