تیک آف ایرلاینها برای افزایش قیمت بلیط هواپیما

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰ 6 سال پیش

تیک آف ایرلاینها برای افزایش قیمت بلیط هواپیما

عصر سفر- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تعیین سازو کار نرخ شناور برای بلیط هواپیما موجب افزایش قیمت ها می شود.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی درباره رویکرد جدید سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر احتساب نرخ شناور برای تعیین قیمت نهایی بلیط هواپیما، گفت: براساس تصمیم جدید سازمان هواپیمایی، ایرلاین ها می توانند ارز خود را از طریق سامانه نیما یا بازار آزاد تهیه کرده و در نهایت مابه تفاوت را در قیمت نهایی بلیط بیاورند.

ایرلاین برای تخصیص ارز دولتی یا نیمایی در اولویت قرار ندارد

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویکرد جدید سازمان هواپیمایی نشان می دهد که برای دولت صنعت هواپیمایی و موضوع ایرلاین برای تخصیص ارز دولتی یا نیمایی در اولویت قرار ندارد، زیرا دولت معتقد است که طبقه متوسط به بالا از حمل و نقل هوایی استفاده می کنند، از این رو اختصاص ارز دولتی به این بخش، با توجه به اولویت های مهم تر کشور برای تأمین کالای اساسی، امکان پذیر نیست.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی

تعیین سازو کار نرخ شناور برای بلیط هواپیما موجب افزایش قیمت ها می شود

وی با بیان اینکه تعیین سازو کار نرخ شناور برای بلیط هواپیما موجب افزایش قیمت ها می شود، گفت: زمانی که ایرلاین ها نتوانند ارز مورد نیاز خود را از سامانه نیما تأمین کنند، مجبور هستند که از بازار آزاد نیازهای خود را به دست آوردند، که قطعا این مسئله در افزایش قیمت نهایی بلیط پروازهای هوایی تأثیرگذار است، زیرا براساس آمارهای ارائه شده بیش از 55 درصد هزینه های ایرلاین ها با ارز مرتبط است.

سازمان هواپیمایی باید از تعیین قیمت‌های انفجاری ایرلاین ها جلوگیری کند

موسوی بیوکی ادامه داد: به نظر من بهترین راه کار در شرایط کنونی و سازوکار جدید این است که در گام نخست وزارت صمت و بانک مرکزی، تمام تلاش خود را برای اختصاص ارز نیمایی به ایرلاین ها صورت دهد، حال اگر قرار شد که ارز مورد نیاز از بازار آزاد تأمین شود، سازمان هواپیمایی باید با سیاست های نظارتی و اجرایی از تعیین قیمت‌های انفجاری جلوگیری کند.

تدابیر سازمان هواپیمایی برای کاهش قیمت بلیط هواپیما

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: کمیسیون عمران مجلس نشست های مکرری با مسئولان سازمان هواپیمایی درباره راه کار های کاهش قیمت بلیط برگزار کرد و مسئولان این سازمان نیز اقدامات خوبی را برای کاهش قیمت بلیط از جمله حذف پروازهای چارتری صورت داده اند.

تعیین نرخ شناور بلیط هواپیما به ضرر ایرلاین ها تمام می شود
قطعا شرایط کنونی به ضرر ایرلاین ها تمام می شود، زیرا زمانی که قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می کند، تبعا حجم مسافران برای تردد با هواپیما نیز کاهش خواهد یافت، که این مسئله تأثیر مستقیمی در کاهش درآمد و سود نهایی شرکت های هواپیمایی خواهد داشت

وی تصریح کرد: قطعا شرایط کنونی به ضرر ایرلاین ها تمام می شود، زیرا زمانی که قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می کند، تبعا حجم مسافران برای تردد با هواپیما نیز کاهش خواهد یافت، که این مسئله تأثیر مستقیمی در کاهش درآمد و سود نهایی شرکت های هواپیمایی خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا کنترل تلاطمات بازار هوایی نیازمند نظارت و بازرسی دقیق است و دولت باید استراتژی دقیقی را برای مدیریت این مسئله صورت دهد.