صدور ویزای عتبات الکترونیکی می شود

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰ 6 سال پیش

در صورت موافقت دولت عراق

صدور ویزای عتبات الکترونیکی می شود

عصر سفر- رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به پیشنهاد این سازمان به سفیر و مسئولان عراقی مستقر در ایران، در صورت موافقت دولت عراق، ویزای سفر به عتبات عالیات به صورت الکترونیکی صادر می شود.

سرویس : ویزا

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، حمید محمدی افزود: پیشنهادات و راهکارهای مناسب برای صدور ویزای الکترونیکی با توجه به مزایای آن در نشست با سفیر عراق مطرح شد و اکنون منتظر پاسخ دولت عراق در این زمینه هستیم.
وی خاطر نشان کرد: یکی از مزایای صدور ویزای الکترونیکی کاهش زمان برای اخذ ویزا و تسهیل در امور مربوطه برای سفر به عتبات عالیات است.
محمدی اظهار داشت: از دیگر مزایای این اقدام، از بین رفتن صف های طولانی صدور ویزا به خصوص در ایام اربعین حسینی است و همه امور بدون نیاز به حضور درخواست کننده ویزا در سفارتخانه، به صورت الکترونیکی از طریق سامانه مربوطه انجام می شود.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امروزه بیشتر کشورها برای تسهیل در امور متقاضیان سفر به نقاط مختلف دنیا، اقدامات خود را به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور شخص متقاضی به انجام می رسانند.
به گزارش مسئولان مربوطه ستاد اربعین امسال حدود 2 میلیون زائر ایرانی برای حضور در آیین اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند.