خرید هواپیما از ژاپنی ها در ازای پول فروش نفت

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵:۰۰ 6 سال پیش

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

خرید هواپیما از ژاپنی ها در ازای پول فروش نفت

عصر سفر- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولان در شرایط کنونی تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته اند و دیگر خرید هواپیماهای دست دوم در دستور کار نیست.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به رویکرد جدید سازمان هواپیمایی کشوری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی، گفت: به طور حتم تمام کشورها و شرکت های تولیدکننده هواپیما به عنوان گزینه توسط سازمان هواپیمایی مورد بررسی قرار می گیرد تا از این طریق ناوگان هواپیمایی تجهیز و نوسازی شود.

تجهیز و نوسازی خطوط مسافربری و باربری در دستور کار وزارت راه

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بخش عمده ای از ناوگان حمل و نقل هوایی کشور دارای عمر بالا و فرسودگی است، از این رو دولت و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تکمیل خطوط هوایی اعم از مسافربری و باربری اقدام کنند.

آی آر جی چین، میتسوبیشی ژاپن و سوخو روسی گزینه‌های روی میز ایرلاین‌های ایرانی

وی با اشاره به برنامه ریزی و مذاکره دولت برای خرید هواپیما از شرکت آی آر جی چین، میتسوبیشی ژاپن و سوخو روسی، افزود: ناوگان هواپیمایی تاکنون از بلوک شرق تنها نسبت به خرید هواپیما از روسیه اقدام کرده بود، اما هواپیماهای روسی نتوانستند به خوبی امتحان خود را پس بدهند و خاطرات نامطلوبی درباره توپولف های دست دوم در اذهان مردم و مسئولان نقش بست.

دولت تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته است
مسئولان در شرایط کنونی تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته اند و دیگر خرید هواپیماهای دست دوم در دستور کار نیست، از این رو گزینه های مختلفی برای خرید هواپیما از جمله شرکت چینی، ژاپنی و حتی روسی مطرح است

موسوی بیوکی گفت: مسئولان در شرایط کنونی تمام تمرکز خود را برای خرید هواپیماهای نو گذاشته اند و دیگر خرید هواپیماهای دست دوم در دستور کار نیست، از این رو گزینه های مختلفی برای خرید هواپیما از جمله شرکت چینی، ژاپنی و حتی روسی مطرح است.

خرید هواپیما از ژاپنی ها در ازای پول فروش نفت

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی کشوری مانند ژاپن توسط آمریکا از تحریم های نفتی معاف شده است، حال می توان از این مسئله برای خرید و تهاتر استفاده کرده بود؛ به گونه ای که این کشور به جای پرداخت هزینه خرید نفت، به ایران، هواپیمای نو بفروشد، از این رو می توان به خوبی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور را نوسازی کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته اولویت اصلی در خرید هواپیما، کیفیت آن است، از این رو مسئولان سازمان هواپیمایی باید تمام شرایط و اولویت ها برای خرید هواپیما را بررسی و طبق آن نسبت به مذاکره با کشورها اقدام کنند.