مانعی در ورود گردشگران و زائران عربستانی به ایران وجود نداشته و ندارد

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰ 6 سال پیش

مانعی در ورود گردشگران و زائران عربستانی به ایران وجود نداشته و ندارد

عصر سفر- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید مانعی در ورود گردشگران و زائران عربستانی به ایران وجود نداشته و ندارد و به ویژه گردشگران مذهبی آنها به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری«عصر سفر» به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت‌پیشه در مورد امکان سفر اتباع عربستان به ایران گفت: هیچ مانعی در ورود گردشگران و زائران عربستانی به ایران وجود ندارد و به ویژه گردشگران مذهبی آنها به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرگز ممنوعیتی در سفر اتباع عربستان به ایران وجود نداشته است و پس از آنکه ایرانی‌ها حج تمتع را برگزار کردند، عملا گردشگران عربستان هم به ایران سفر می‌کنند.

وی با اشاره به سفر کمیسیون امنیت ملی مجلس به مشهد و مشاهدات خود از حضور زوار عربستان در این شهر، ادامه داد: هیچگاه گزارشی مبنی بر اینکه عربستان برای اتباع خود به دلیل سفر به ایران مشکلی ایجاد می‌کند، نداشته‌ایم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اتفاق بسیار خوب است زیرا دو کشور ایران و عربستان موضوع گردشگری مذهبی خود را از مناسبات سیاسی جدا می‌کنند و این امر نشان‌دهنده بلوغ مناسباتی بین ایران و عربستان است.

به تازگی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفته است: ما بعد از حادثه سفارت عربستان شاهد کاهش 80 درصدی حضور گردشگران عربستان در ایران بودیم اما امسال روند حضور آنها در ایران شدت یافته است.