طرح‌های گردشگری روستایی بدون محدودیت حمایت می‌شوند

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰ 6 سال پیش

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

طرح‌های گردشگری روستایی بدون محدودیت حمایت می‌شوند

عصر سفر- معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان این‌که ظرفیت‌های گردشگری خوبی در استان یزد وجود دارد که نشانگر تاریخ بسیار کهن و اصیل این منطقه است گفت:‌ در حمایت از طرح‌های زیرساختی حوزه گردشگری محدودیتی وجود ندارد .

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سعیدرضا جندقیان بیدگلی در دیدار با بخشداران استان یزد اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری در یزد وجود دارد که نشانگر تاریخ بسیار کهن، ریشه‌دار و اصیل این منطقه، همچنین هوشمندی و سازگاری مردمان با طبیعت و شرایط اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی آن است .

وی افزود: اگر ما بتوانیم از نظر اقتصادی تنها در حوزه گردشگری و خدمات مبتنی بر آن سرمایه‌گذاری کنیم، نیازی به فروش نفت و بودجه‌های مالیاتی نخواهیم داشت .

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور گفت: در حمایت از طرح‌های زیرساختی حوزه گردشگری متناسب با توان بازپرداخت اقساط، ممنوعیت و محدودیتی وجود ندارد .

توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود

جندقیان در ادامه با بیان این‌که توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود، تصریح کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های بالقوه درونی روستاها برای توسعه همه‌ جانبه آنها استفاده کنیم .

معاون امور دهیاری‌ها گفت: برای مردم، انجام طرح‌های عمرانی ضروری است اما گاهی با انجام کارهای کوچک اجتماعی و فرهنگی دیدگاه مردم نسبت به دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی تغییر و تمایلشان به مشارکت در امور روستا افزایش پیدا خواهد کرد و این وظیفه مدیران روستایی است که برای تحقق این رویکرد گام بردارند و در ایده‌پردازی در راستای توسعه پایدار، خلاقیت داشته باشند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سرمایه اجتماعی و پذیرش سخن مسئولان از سوی مردم، بالاترین سرمایه برای نظام است؛ افزود: باید با تلاش بیشتر و اعتمادسازی دوجانبه، ارتباط مردم و دولت را افزایش دهیم .

این مسئول اقدامات شرکت‌های ‌تعاونی دهیاری‌های استان یزد به منظور ایجاد درآمد پایدار برای روستاها را بسیار قابل‌تقدیر خواند و خاطرنشان کرد: باید در کنار توسعه اقتصادی به‌ دنبال بسط و گسترش اقدامات فرهنگی در مناطق روستایی نیز باشیم؛ زیرا اگر اقتصاد، رشد کند و فرهنگ، هم‌پای آن توسعه نیابد؛ اقتصاد نیز دچار آسیب خواهد شد .

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به حمایت سازمان شهرداری‌ها از طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها در روستاها ادامه داد: به‌منظور توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در روستاها تسهیلاتی در نظر گرفته ‌شده است .

جندقیان افزود: دهیاری‌ها طرح‌های و طرح‌های قابل اجرا در روستاها را به بخشداری و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری معرفی کنند تا برای آنها هماهنگی بین دستگاهی و صدور مجوز توسط سازمان دهیاری‌ها انجام می‌شود و تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌گیرد .

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی عمران و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور فرهنگ هزینه کردن برای دریافت خدمات بهتر در کشور در حال جا افتادن است و این اتفاق برای روستاهای هدف گردشگری، بسیار مناسب می باشد که زمینه کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم خواهد کرد .