نکاتی که قبل از انتخاب تور باید به آن‌ها توجه کنید

پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰ 6 سال پیش

نکاتی که قبل از انتخاب تور باید به آن‌ها توجه کنید

عصر سفر- برای شروع یک سفر تفریحی و حتی کاری، می‌توانید صفر تا صد سفر را خودتان برنامه‌ریزی کنید؛ از خرید بلیط هواپیما گرفته تا رزرو هتل، بیمه‌ی مسافرتی و ترنسفر و گشت‌های شهری.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از اقتصاد آنلاین، گزینه‌ی دیگر اما خرید تور است. دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از ما سفر با تور را انتخاب می‌کنیم؛ سخت‌بودن مدیریت زمان و هزینه‌ها، برنامه‌ریزی قبل از سفر و در طول سفر، نداشتن زمان کافی برای جست‌وجو و پیدا کردن بهترین گزینه‌ها، همچنین تهیه‌ی بلیط، رزرو هتل ارزان و...

کافی است همه‌ی این کارها را به دست یک کاربلد بسپارید. این کاربلد حرفه‌ای را اگر با دقت انتخاب کنید، نه تنها هزینه‌های سفر را کاهش می‌دهید بلکه لذت سفر را دوچندان کرده‌اید.

انتخاب آژانس مسافرتی معتبر

برای پیدا کردن تور مسافرتی یا باید به سراغ یک آژانس مسافرتی بروید یا این‌که از سامانه‌های خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل خرید کنید که در مقایسه با آژانس‌ها گزینه‌های بیشتری پیش پایتان می‌گذارند.

شاید در نگاه اول تمام آژانس‌های مسافرتی یا سامانه‌هایی از خانواده‌ی هیپوتریپ فعالیت یکسانی داشته باشند و هدف آنها به ظاهر یکی باشد و آن ارائه‌ی خدمات مورد نیاز مسافر از شروع تا پایان است. اما این تمام ماجرا نیست؛ خدمات سفر محدود به کانتر فروش بلیط و هتل نمی‌شود. آن‌چه مهم است، حمایت و همراهی مناسب در طول این مسیر است. کیفیت خدماتی که شما دریافت می‌کنید از مهم‌ترین ویژگی‌های متمایز‌کننده‌ی این وب‌سایت‌هاست.

بسیاری از آژانس‌ها فقط فروشنده‌ی بلیط هستند و بعضی دیگر خدمات تور دارند. این مساله در مورد سامانه‌های خرید بلیط و رزرو هتل هم صدق می‌کند. بیشتر این آژانس‌ها نماینده‌ی یک آژانس داخلی دیگرند و فروشنده‌ی تور آن‌ها. به همین دلیل فعالیت‌ آژانس‌ها متفاوت است و نوع خدمت‌شان نیز فرق دارد. پس در قدم اول آن‌چه باید در نظر داشته باشید انتخاب آژانس و تور مناسب است چرا که خوشی سفرتان در دستان آنهاست.

برای توری که می‌خرید قرارداد ببندید

در نظر داشته باشید که داشتن مجوز از سازمان میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نکات مهم است چرا که تنها شرکت‌ها و آژانس‌هایی اجازه‌ی برگزاری تورهای گردشگری را دارند که این مجوز را دریافت کرده باشند.

از طرفی اگر هر گونه مشکلی -از زمان خرید تا زمان اجرای تور- برای شما پیش بیاید، سازمان میراث فرهنگی فقط در قبال آژانس‌های دارای مجوز مسئول و پاسخگو خواهد بود.

قرارداد بین دو طرف مهم است؛ بین شما و برگزارکننده‌ی تور‌ باید قراردادی کتبی وجود داشته باشد و در آن به تمام جزئیات سفر پرداخته شود؛ تاریخ رفت‌وبرگشت، محل اقامت، راهنمای تور، بیمه‌ی سفر و هر آن‌چه در یک سفر باید به آن توجه کرد.

نکات کلیدی برای انتخاب آژانس مسافرتی

1. سابقه و اعتبار شرکت برگزارکننده را در نظر بگیرید. از تجربیات دیگران استفاده کنید؛ در سایت‌های این آژانس‌ها نظر کاربران را حتما بخوانید.

2. هزینه‌ای که بابت سفر از شما دریافت می‌شود؛ ممکن است هزینه‌ی دریافت شده به اندازه‌ی خدمتی که به شما ارائه می‌شود، نباشد. درباره‌ی این‌که این هزینه صرف چه چیزی می‌شود سئوال کنید و مطمئن شوید که به اندازه‌ی هزینه‌ی دریافت شده، امکانات در اختیارتان قرار داده می‌شود.

3. در تورهای خارجی فردی که به عنوان راهنمای تور شما را همراهی می‌کند، باید به زبان خارجی (معمولا انگلیسی) مسلط باشد و تجربه‌ی کافی و مهارت لازم را در زمینه‌های مختلف مانند کمک‌های اولیه، مدیریت زمان و هزینه‌های شما داشته باشد.

فرض کنید تور استانبول را خریده‌اید و نه ترکی بلدید و نه انگلیسی و اکنون در فرودگاه آتاتورک از هواپیما پیاده شده‌اید. حس خوبی است که یک هموطن به استقبال‌تان بیاید، شما را تا هتل همراهی کند و در این سفر حامی شما باشد. تسلط راهنمای تور باعث می‌شود همه چیز در جای خودش باشد و در این صورت اطمینان دارید که حتما به شما خوش می‌گذرد.

4. برنامه‌ریزی برای سفر و انتخاب مکان‌های مختلف یکی از دلایل مهم انتخاب تور است، بنابراین یادتان باشد برنامه‌ی سفر را از قبل دریافت کنید و توری را انتخاب کنید که بهترین برنامه‌ریزی را با شرایط و خلق و خوی شما داشته باشد؛ نه چنان باشد که از دیدن و گشتن خسته شوید و نه این‌که که حوصله‌تان سربرود. می‌توانید قبل از هر چیزی در صفحه‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری، شهر یا کشور مورد نظرتان را بیابید و دیدنی‌های آن را از نظر بگذرانید و بعد با توجه به علاقه‌مندی‌های‌تان، تور مورد نظر را از سایت خریداری کنید.

6. بهتر است از تورهای تخصصی برای فعالیت‌های تفریحی دلخواه‌تان استفاده کنید.

7. از حدود سن و سال شرکت‌کنندگان آگاهی پیدا کنید تا با دید درست وارد تور شوید.

8. ممکن است به دلایل زیادی از سفر رفتن منصرف شوید، پس شرایط بازپرداخت پول و لغو سفرتان را جویا شوید.

9. درباره‌ی امکانات اقامتی، تفریحی، وعده‌های غذایی که تور به شما می‌دهد و تمام خدمات با دقت سوال بپرسید و بدانید که بابت چه چیزی پول می‌دهید.