دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بر همکاری با ایران تاکید کرد

سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰:۰۰ 6 سال پیش

دیدار سفیر ایران در مادرید با دبیرکل UNWTO:

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بر همکاری با ایران تاکید کرد

عصر سفر- دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا بر همکاری با ایران برای توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، 'زوراب پولو لیکاشویلی ' و 'حسن قشقاوی' در این دیدار در خصوص موضوعات مربوط به گردشگری و همکاری های جمهوری اسلامی ایران با این سازمان گفت و گو و‌ تبادل نظر کردند.
قشقاوی سیاست های راهبردی کشورمان در حوزه گردشگری و ایجاد تسهیلات ویژه از جمله صدور روادید فرودگاهی برای جذب و آسان سازی ورود گردشگر به ایران را تشریح کرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت گسترش همکاری های گردشگری بین ایران و اسپانیا گفت که برپایی نمایشگاه های فرهنگی و‌ تمدنی ، حضور فعال شرکت های ایرانی در نمایشگاه گردشگری فیتور در مادرید در بهمن ماه سال جاری از جمله این اقدامات بوده است.
سفیر ایران بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت و توان این سازمان در جهت توسعه صنعت گردشگری بین کشورهای عضو تاکید کرد.
‎دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز ضمن تصریح بر وجود ظرفیت ها و ‌جاذبه های فراوان گردشگری در ایران و اعلام آمادگی برای کمک به توسعه و ترویج این صنعت، حضور فعال شرکت های ایرانی در نمایشگاه بین اللملی گردشگری اسپانیا را بسیار با اهمیت توصیف کرد.
وی اظهار کرد، پیشتر در گفت و گو با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران ، موضوع تشکیل آکادمی صنایع دستی در تهران به عنوان اولین آکادمی در جهان مورد بررسی قرار گرفت.
مقر سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در شهر مادرید، اسپانیا و یکی از نمایندگی‌های سازمان ملل است که در رابطه با امور جهان گردی فعالیت و تحقیق می‌کند.