تبدیل منطقه ۲۲ به قطب گردشگری تهران

پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰ 6 سال پیش

تبدیل منطقه ۲۲ به قطب گردشگری تهران

عصر سفر- شهردار منطقه 22 ضمن تاکید بر حفط روستاهای این مطنقه گفت: همه ساخت وسازها در روستاهای منطقه 22 بر اساس چارچوب و قوانین دهیاری‌ها انجام می‌شود و بنا داریم منطقه را به قطب گردشگری تبدیل کنیم.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، علی نوذرپور در حاشیه برگزاری اولین جشنواره خرمالو در روستای کشار سفلی اظهار کرد: شهرداری منطقه 22 با همکاری دهیاری و مردم روستای کشار سفلی اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

وی افزود: جشنواره خرمالو نخستین باری است که در منطقه 22 برگزار می‌شود و این در حالیست که این سومین جشنواره‌ای است که شهرداری منطقه 2 برگزار می‌کند که پیش از این نیز جشنواره شاتوت در این منطقه برگزار شده است.

نوذرپور با اشاره به اهداف برگزاری چنین جشنواره‌هایی در منطقه 22 گفت: روستاهای منطقه 22 فضا و ظرفیت مناسبی را برای گردشگری دارند ضمن اینکه ما می‌توانیم از ظرفیت این روستاها برای ایجاد اشتغال و درآمد روستائیان استفاده کنیم.

شهردار منطقه 22 تصریح کرد: از سوی دیگر اینگونه روستاها محیط خوبی برای نشاط و شادابی برای شهروندان دارند و اهالی منطقه 22 و همچنین سایر مناطق می‌توانند با حضور در چنین روستاهایی روز خوبی را سپری کنند.
نوذرپور افزود: یکی از ماموریت‌های شهرداری تهران در بحث حریم مناطق است که در این زمینه نیز شهرداری منطقه 2 تاکید ویژه‌ای بر حفظ و حراست حریم منطقه 22 داشته و دارد و در این زمینه ما تاکید بر حفظ بافت روستاها و عدم تخریب باغات داریم.

وی افزود: بر همین اساس هر گونه ساخت و ساز در روستاها باید بر اساس و چارچوب مقررات و قوانین دهیاری‌ها باشد و در واقع هیچ ساخت و سازی غیر از این حوزه صورت نمی‌گیرد.

شهردار منطقه 22  با تاکید بر حفظ باغات منطقه 22 گفت: در این زمینه ما تاکید ویژه‌ای بر باغات مانده در این منطقه داریم  و ایجاد ساخت و ساز و تخریبی در این گونه باغات را نمی‌دهیم. ضمن اینکه تاکید بر حقوق روستائیان در روستاها داریم ضمن اینکه تمهیداتی نیز برای رونق کشاورزی در منطقه 22 پیش بینی شده است.