فرودگاهی در لندن برای شناسایی اخلال گران پاداش تعیین کرد

يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳:۰۰ 6 سال پیش

فرودگاهی در لندن برای شناسایی اخلال گران پاداش تعیین کرد

عصر سفر- فرودگاه گاتویک لندن روز یکشنبه اعلام کرد برای کمک به شناسایی عوامل اخلالگری که این فرودگاه را سه روز به تعطیلی کشانده اند، 50 ‌هزار پوند پاداش تعیین کرده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا؛ این پاداش پس‌ ازآن تعیین شد که پلیس منطقه «ساسکس» اعلام کرد 2 فرد مظنون به دست داشتن در این پرونده را آزاد کرده است. «پاول گیت» و «الین کایرک – گیت» 47 و 54 ساله جمعه گذشته در ارتباط با پرونده پرواز پهپادهای ناشناس در اطراف این فرودگاه دستگیر و برای بازجویی به پاسگاه منتقل شدند.
«جیسون تینگلی» مقام ارشد پلیس ساسکس تائید کرد افراد یادشده با این نهاد امنیتی همکاری کاملی به عمل‌آورده و اینک رفع اتهام شده‌اند و به‌این‌ترتیب تحقیقات پلیس برای ردیابی و شناسایی اخلالگران ادامه دارد.
ترزا می نخست‌وزیر انگلیس پیش تر هشدار داده بود چنانچه عوامل این حادثه شناسایی شوند، حداکثر پنج سال زندانی خواهند شد.
پروازهای فرودگاه گاتویک نخستین بار چهارشنبه‌شب گذشته با شناسایی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین به حالت تعلیق درآمد و تمام پروازهای ورودی آن به فرودگاه‌های اطراف منتقل شد. این فرودگاه ساعت سه و نیم بامداد پنجشنبه باند فرودگاه باز، اما پس از شناسایی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین دیگر، دوباره بسته شد.
نیروهای ارتش انگلیس جمعه گذشته برای کمک به راه‌اندازی مجدد این فرودگاه وارد عمل شد و پروازها به‌تدریج از سر گرفته شد، اما طولی نکشید که شناسایی پهپاد دیگری در ساعت پنج عصر، این فرودگاه را برای چندساعتی به تعطیلی کشاند.
گزارش‌ها حاکی است که در جریان بروز این حادثه هزاران پرواز در این فرودگاه لغو شده و ده‌ها هزار مسافر سرگردان شدند. بسیاری از این مسافران هنوز موفق به پرواز نشده و در سالن‌های این فرودگاه همچنان انتظار می‌کشند. سخنگوی فرودگاه گاتویک اعلام کرد که تحولات در مسیر درستی حرکت می‌کند اما بازگشت به روال عادی تا پایان هفته طول می‌کشد.
فرودگاه گاتویک در فاصله 47 کیلومتری جنوب شهر لندن که دومین فرودگاه مهم و پررفت‌وآمد پایتخت انگلیس به شمار می‌رود، دارای دو باند است و تنها در سال گذشته میلادی بالغ‌بر 40 میلیون نفر از طریق آن جابجا شده‌اند.
اختلال به وجود آمده در این فرودگاه در کنار سطح بالای هشدار امنیتی در انگلیس، اینک نگرانی های عمیقی را در میان مقام‌های امنیتی این کشور ایجاد کرده است.
معاون امنیتی وزیر کشور انگلیس در گفت‌وگو با هفته‌نامه ساندی تایمز که امروز منتشر شد درباره ظهور دوباره القاعده هشدار داد و افزود که این گروه قصد دارد حملات تروریستی تازه‌ای را علیه فرودگاه‌ها و هواپیماهای مسافربری در سطح اروپا صورت دهد.
«بن والاس» گفت: تهدید القاعده به‌سرعت رو افزایش است و خواب را از وزرای انگلیس گرفته است. نتیجه تحقیقات دستگاه‌های امنیتی نشان می‌دهد که این گروه تروریستی اکنون روی فناوری‌های پیشرفته‌ای کار می‌کند که می‌تواند به سرنگونی هواپیماهای مسافربری منجر شود. آنها همچنین روی تجهیز هواپیماهای بدون سرنشین به مواد منفجره کار می‌کند تا از آن برای هدف قرار دادن مقاصد مهم بهره‌برداری کند.
به نوشته ساندی تایمز، معاون وزیر کشور انگلیس که یک هفته قبل از وقوع حادثه گاتویک با مقام‌های این فرودگاه ملاقات داشته و درباره تهدید نیروهای نفوذی القاعده در آن هشدار داده بود، گفته است: تهدید صنعت هوایی انگلیس واقعیت دارد و برای تروریست‌ها از جذابیت خاصی برخوردار است.
گفتنی است که سطح هشدار امنیتی در انگلیس هم‌اکنون در مرحله شدید قرار دارد که به معنای بالابودن زیاد احتمال وقوع حمله تروریستی در این کشور است.