بیش از یکهزار گردشگر خارجی به خراسان شمالی سفر کردند

سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵:۰۰ 6 سال پیش

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی مطرح کرد:

بیش از یکهزار گردشگر خارجی به خراسان شمالی سفر کردند

عصر سفر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: یکهزار و 235 گردشگر خارجی در 9 ماه امسال از اماکن تاریخی و جاذبه های تفریحی و دیدنی این استان واقع در شمال شرق کشور دیدن کردند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، حبیب یزدان پناه روز سه شنبه تعداد مسافران ورودی به استان در این مدت را نیز 27 میلیون و 843 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: زمانیکه از اماکن و مجموعه های گردشگری بازدید انجام می شود به اقتصاد در حوزه گردشگری کمک خواهد شد.
وی تعداد مراکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی موجود استان را 150 مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد شامل هفت واحد هتل، یک واحد متل، 11 واحد مهمانپذیر، 63 واحد پذیرایی، 30 واحد اقامتگاه بوم گردی و 38 خانه مسافر است.
وی تعداد دفاتر فعال در حوزه گردشگری را 26 دفتر عنوان کرد و اظهار داشت: ظرفیت تاسیسات اقامتی این استان 933 تخت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در این مدت 108 میلیارد و 828 میلیون ریال تسهیلات به بخش گردشگری این استان پرداخت شده که برای 159 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 115 جاذبه گردشگری در سطح استان وجود دارد گفت: دو منطقه نمونه ملی، 22 منطقه نمونه گردشگری و هشت روستای هدف گردشگری در این استان پذیرای مسافران و گردشگران است.
یزدان پناه اظهار داشت: 621 اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است که شامل 509 اثر تاریخی، 42 اثر طبیعی و 70 اثر ناملموس و یک اثر ثبت جهانی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تعداد اثر تاریخی شناسایی شده در سطح استان در سال جاری را در این مدت 29 اثر عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد 27 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است که شامل 18 اثر تاریخی و 9 اثر ناملموس است.
وی اظهار داشت: 6 اثر منقول تاریخی و فرهنگی استان نیز در این مدت در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
این استان 863 هزار نفری دارای قومیت های ترکمن، کرمانج، ترک، تات و بلوچ است.